SE-CUR
Typ: Piper PA-22-150 Caribbean
c/n: 22-7453
Tillverkad år 1960
Fd N3544Z
Registrerad 1961-06-28 AB ANA-Aero, Nyköping
1961-07-31 AB Nyge-Aero, Nyköping
Avreg 1962-09-14 Sålt till Finland, reg OH-CPR, åter till Sverige
Registrerad 1964-01-25 Söderhamns Flygklubb, Söderhamn
1966-09-09 S Emilsson, R Eriksson, H Lotz, K O Karlsten & M Johansson, Laxå (ersatt av SE-CMF?)
1969-09-17 Karlskoga Flygklubb, Karlskoga (ersatt av SE-ECT)
1971-04-30 Karlskoga Segelflygklubb, Karlskoga
1984-03-15 Caribbean Club, Strängnäs/Eskilstuna
1991-10-30 Siljansnäs Flygklubb, Leksand/Siljansnäs
Haveri 1996-07-12 Siljansnäs, motorstörning och turbulens vid landning efter segelflygbogsering
Lu 1997-06-30 Totalhaveri
1999-02-12 H N H Amrén, Rosersberg & P M Nilsson, Bromma
Åter luftvärdig någon gång 2000-2002. Ägs numera av privatperson och är luftvärdig.
Övriga uppgifter saknas efter 1999.
SE-CUR, Piper PA-22-150 Caribbean
Moderator: Sven-Erik Jönsson
- Sven-Erik Jönsson
- Site Admin
- Inlägg: 9941
- Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
- Ort: Haverdal, Halmstad
-
- Inlägg: 1450
- Blev medlem: 24 feb 2008, 12:38
Re: SE-CUR, Piper PA-22-150 Caribbean
Foto: Hans Spritt.
-
- Inlägg: 1450
- Blev medlem: 24 feb 2008, 12:38
Re: SE-CUR, Piper PA-22-150 Caribbean
Foto: Hans Spritt.
-
- Inlägg: 437
- Blev medlem: 23 feb 2008, 10:43
Re: SE-CUR, Piper PA-22-150 Caribbean
A2A-bild av flygplanet:
https://www.jetphotos.com/photo/10074898
https://www.jetphotos.com/photo/10074898
-
- Inlägg: 4041
- Blev medlem: 01 mar 2008, 15:47
Re: SE-CUR[1]+[2] Piper PA-22-150 Caribbean
Inregistreringsdatum i historiken är inkorrekt och ska vara 19610628. Förresten 19610618 är en söndag.
SE-CUR hade två ägare 19660909. Först, AB Nyge-Aero, Nyköping, följd av S Emilsson & ptnrs, Laxå samma dag.
C/n ändrades till 22-7453-1076 under 2002 vid utfärdandet av 1:a Fu från EAA efter Niclas Amréns restaurering.
Source credits: LFV Centralarkivet & EAA Sverige
SE-CUR hade två ägare 19660909. Först, AB Nyge-Aero, Nyköping, följd av S Emilsson & ptnrs, Laxå samma dag.
C/n ändrades till 22-7453-1076 under 2002 vid utfärdandet av 1:a Fu från EAA efter Niclas Amréns restaurering.
Source credits: LFV Centralarkivet & EAA Sverige