SE-XRU [2], Neico Lancair IV P
Postat: 24 okt 2022, 09:22
SE-XRU [2]
Typ: Neico Lancair IV P (Simmons)
c/n: L IV-284 (EAA 1063)
Tillverkad år 1999
Fd N205AF, leveransflygning UAK-REK-Wick 1999-07-14, ankom Bromma 2007-15.
Registrerad 1999-08-09 Deckert & Davidsson, Stockholm.
Ft 1999-10-22 C Davidsson, Stockholm.
Haveri 2000-05-06 Fjällbacka-Anrås flygplats, hård landning, nosställ av, magasinerat Bromma.
Avreg 200x ? Haveri åter till USA, reg 2003-07-11 som N205AF, avreg 2005-04-14 som exporterad till Sverige.
Ft 2005-04-29 C Davidsson, Stockholm
Registrerad 2005-07-05 Candide KB, Stockholm
200x- ? Otec AB, Bromma
2015 ca ? O Krogstad, Danmark
Haveri 2017-05-12 vid Grenå efter nödlandning pga motorstörning. Skador vinge, noshjul, propeller m.m. Enl. uppgift opererades flygplanet av norsk ägare i Danmark. Danska haverikommissionens rapport: [url]https://www.havkom.se/assets/reports/L-48_17-Slutrapport-SE-XRU-Grenå.pdf[/url]
Avreg 2018-09-21 exporterad till Norge. Blev LN-IVP.
Foto saknas i SFF arkiv
Typ: Neico Lancair IV P (Simmons)
c/n: L IV-284 (EAA 1063)
Tillverkad år 1999
Fd N205AF, leveransflygning UAK-REK-Wick 1999-07-14, ankom Bromma 2007-15.
Registrerad 1999-08-09 Deckert & Davidsson, Stockholm.
Ft 1999-10-22 C Davidsson, Stockholm.
Haveri 2000-05-06 Fjällbacka-Anrås flygplats, hård landning, nosställ av, magasinerat Bromma.
Avreg 200x ? Haveri åter till USA, reg 2003-07-11 som N205AF, avreg 2005-04-14 som exporterad till Sverige.
Ft 2005-04-29 C Davidsson, Stockholm
Registrerad 2005-07-05 Candide KB, Stockholm
200x- ? Otec AB, Bromma
2015 ca ? O Krogstad, Danmark
Haveri 2017-05-12 vid Grenå efter nödlandning pga motorstörning. Skador vinge, noshjul, propeller m.m. Enl. uppgift opererades flygplanet av norsk ägare i Danmark. Danska haverikommissionens rapport: [url]https://www.havkom.se/assets/reports/L-48_17-Slutrapport-SE-XRU-Grenå.pdf[/url]
Avreg 2018-09-21 exporterad till Norge. Blev LN-IVP.
Foto saknas i SFF arkiv