32180 A 32A
Postat: 30 jan 2014, 13:05
32180
A 32A
Typ SAAB 32A Lansen
Tillverkare: Svenska Aeroplan AB, Linköping
Tillverkningsnummer: 32.180
Levererat till F 6 1957-09-20 (uppbörd)
Till CVA 1957-09-20 för modifiering av telemontage, bl a installation av navigeringsradar PN-50/A, radarhöjdmätare PH-11/A.
Godkänt 1957-10-02
Påbörjad 1957-10-08
Klar 1957-10-22. Spaningsradar PS-431/A inmonterad.
Till F 6 1957-10-23
F 6 flottiljverkstad för H-tillsyn.
Påbörjad 1960-12-05
Klar 1961-03-03
Märkning 6-gul M (1961-10-12)
Märkning 6-11. Ommärkning enligt fo A nr 11 daterad 1964-05-11 gällande från och med 1964-06-01
F 6 flottiljverkstad för H-tillsyn.
Påbörjad 1967-11-17
Klar 1967-12-08
Totalhaveri 1969-03-13 i havet 10 km väster Måseskär.
Besättningen, ff löjtnant Erik A. Garsten (FFSU), fnav sergeant Mauri U. Svensson (FFSU) räddade sig med fallskärm.
Kasserat 1969-06-11. Drifttid total 1097,33 tim. Med motor typ RM5A nr 6162, ebk typ 55 nr 5544.
A 32A
Typ SAAB 32A Lansen
Tillverkare: Svenska Aeroplan AB, Linköping
Tillverkningsnummer: 32.180
Levererat till F 6 1957-09-20 (uppbörd)
Till CVA 1957-09-20 för modifiering av telemontage, bl a installation av navigeringsradar PN-50/A, radarhöjdmätare PH-11/A.
Godkänt 1957-10-02
Påbörjad 1957-10-08
Klar 1957-10-22. Spaningsradar PS-431/A inmonterad.
Till F 6 1957-10-23
F 6 flottiljverkstad för H-tillsyn.
Påbörjad 1960-12-05
Klar 1961-03-03
Märkning 6-gul M (1961-10-12)
Märkning 6-11. Ommärkning enligt fo A nr 11 daterad 1964-05-11 gällande från och med 1964-06-01
F 6 flottiljverkstad för H-tillsyn.
Påbörjad 1967-11-17
Klar 1967-12-08
Totalhaveri 1969-03-13 i havet 10 km väster Måseskär.
Besättningen, ff löjtnant Erik A. Garsten (FFSU), fnav sergeant Mauri U. Svensson (FFSU) räddade sig med fallskärm.
Kasserat 1969-06-11. Drifttid total 1097,33 tim. Med motor typ RM5A nr 6162, ebk typ 55 nr 5544.