16004
Sk 16A
Typ: North American Harvard Mk IIB
Tillverkad av Noorduyn Aviation, Montreal, Kanada
c/n: 14-391
Ex: 42-854(USAAF),FE657(RAF)
1947-02-24 Till F5 Kod F5-4
1947-06-07 Godkänd
? kod F5-04
1956-12-20 Till F8 kod F8-004
? kod F8-55
? Till F6 kod F6-55
1967-10-09 Kasserad, full gångtid
16004, Sk 16A
Moderator: Sven-Erik Jönsson
-
- Inlägg: 3919
- Blev medlem: 23 feb 2008, 11:58
Re: 16004, Sk 16A
16004
Sk 16A
Typ; Noordyun (North American) AT-16-ND
Tillverkare: Noorduyn Aviation Ltd, Montreal, Quebec, Kanada
Tillverkningsnummer: 14-391
(Ex U.S.A.A.F. AT-16 42-854)
Ex RAF Harvard IIB FE657
Till CVA. Gångtid 1028 tim. Motor typ Wp nr 19294. Gångtid 99 tim.
Besiktning och montering påbörjad 1947-01-27
Klar 1947-02-24
Levererat till F 5 1947-02-24. Motor typ Wp nr 19294.
Godkänt 1947-06-07
Märkning 5-4
Till CVV för liten översyn, motorbyte.
Påbörjad 1948-06-19
Klar 1948-11-12
Till CVV för liten översyn, motorbyte.
Påbörjad 1950-06-10
Klar 1950-10-12
F 5 verkstad 1952-11-05 för 600 tim tillsyn.
Klar 1952-12-19
Haveri 1955-01-04. Höger vinge och klaff skadade vid taxning. Fpl rullade av banan.
Till CVV för översyn, motorbyte.
Påbörjad 1955-04-27
Klar 1955-06-07
Överlämnat till F 8 1956-07-07 som lån
F 8 flottiljverkstad för reparation.
Påbörjad 1956-12-07
Klar 1956-12-14
Till F 8 uppbörd enligt FF skrivelse nr UH M58-16:20 daterad 1956-12-20
Märkning 8-004
Till CVV för H-tillsyn.
Påbörjad 1958-11-19
Klar 1958-12-19.
Till CVV för översyn, motorbyte.
Påbörjad 1963-02-26
Klar 1963-04-17
Märkning 8-55 enligt fo A nr 11/1964 daterad 1964-05-11 gällande från och med 1964-06-01
Kasserat 1967-10-25 med motor typ Wp nr 9318. Fpl ställes komplett med motor, propeller, radio, instrumen-tering och övrig utrustning till CF 11 förfogande som demonstrationsobjekt vid kurs för flygsäkerhetsoffice-rare vid F 11 den 7.11 – 23.11 1967
Sk 16A
Typ; Noordyun (North American) AT-16-ND
Tillverkare: Noorduyn Aviation Ltd, Montreal, Quebec, Kanada
Tillverkningsnummer: 14-391
(Ex U.S.A.A.F. AT-16 42-854)
Ex RAF Harvard IIB FE657
Till CVA. Gångtid 1028 tim. Motor typ Wp nr 19294. Gångtid 99 tim.
Besiktning och montering påbörjad 1947-01-27
Klar 1947-02-24
Levererat till F 5 1947-02-24. Motor typ Wp nr 19294.
Godkänt 1947-06-07
Märkning 5-4
Till CVV för liten översyn, motorbyte.
Påbörjad 1948-06-19
Klar 1948-11-12
Till CVV för liten översyn, motorbyte.
Påbörjad 1950-06-10
Klar 1950-10-12
F 5 verkstad 1952-11-05 för 600 tim tillsyn.
Klar 1952-12-19
Haveri 1955-01-04. Höger vinge och klaff skadade vid taxning. Fpl rullade av banan.
Till CVV för översyn, motorbyte.
Påbörjad 1955-04-27
Klar 1955-06-07
Överlämnat till F 8 1956-07-07 som lån
F 8 flottiljverkstad för reparation.
Påbörjad 1956-12-07
Klar 1956-12-14
Till F 8 uppbörd enligt FF skrivelse nr UH M58-16:20 daterad 1956-12-20
Märkning 8-004
Till CVV för H-tillsyn.
Påbörjad 1958-11-19
Klar 1958-12-19.
Till CVV för översyn, motorbyte.
Påbörjad 1963-02-26
Klar 1963-04-17
Märkning 8-55 enligt fo A nr 11/1964 daterad 1964-05-11 gällande från och med 1964-06-01
Kasserat 1967-10-25 med motor typ Wp nr 9318. Fpl ställes komplett med motor, propeller, radio, instrumen-tering och övrig utrustning till CF 11 förfogande som demonstrationsobjekt vid kurs för flygsäkerhetsoffice-rare vid F 11 den 7.11 – 23.11 1967