J33 ritning

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Användarens profilbild
Freddan

J33 ritning

Inlägg av Freddan »

Hej, är det ngn som känner till om J33 /DH Venom NF51 ritningar finns tillgängliga ngnstans? Skala 1/72 duger, men gärna större.
(jag vet att det finns en 1/72 ritning i t ex Karlströms 'flygplansritningar 2', men får tyvärr inte tag på den).
/Fredrik Andersson
Användarens profilbild
Christian S
Kontakt:

Re: J33 ritning

Inlägg av Christian S »

Om du kontaktar Göteborgs stadsbibliotek kan de säkert få tag i boken via fjärrlån mot en symbolisk summa (10kr ca.) om de inte har den själva. Trollhättans stadsbibliotek - huvudbiblitoket har den i sina samlingar för utlåning
/Christian i Trollywood
Användarens profilbild
Christer Sidelöv

Inlägg av Christer Sidelöv »

Sen finns ju Lars Soldèus utmärkta J 33 ritning som var publicerad i nåt gammalt nummer av Flyghistorisk Månadsblad! Borde finnas nån på forumet som kan hjälpa till med några kopior från tidningen.
Användarens profilbild
Olle Ekwall

Inlägg av Olle Ekwall »

I katalogen från Sven E Truedsson (SEMO) från 1963 fanns en byggsats i skala 1:25.
Det var en serie byggsatser i något de kallade "SUPERserien".
Byggsatsen för Venom hade artikel nummer B-920, enbart ritning R-920. Priserna då, var 9:50 resp. 1:75 .
Någon har kanske en sådan ritning i sina gömmor?
Alla trycksaker skall väl finnas på Kungliga biblioteket, kan det gälla ritningar också?
Användarens profilbild
Kenneth Göransson
Moderator
Kontakt:

Inlägg av Kenneth Göransson »

Christer Sidelöv skrev:Sen finns ju Lars Soldèus utmärkta J 33 ritning som var publicerad i nåt gammalt nummer av Flyghistorisk Månadsblad! Borde finnas nån på forumet som kan hjälpa till med några kopior från tidningen.
Freddan, ta kontakt med mig via e-post (sff.medlemsservice@swipnet.se) så ska jag hjälpa dig.
Med vänlig hälsning
Kenneth

aeronavium
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Tack för alla bra tips!
/Fredrik
/Fredrik Andersson
Användarens profilbild
Mats Averkvist
Kontakt:

Inlägg av Mats Averkvist »

Soldeus ritning finns också i en gammal Allt om Hobby från 70-talet och i Mikael Forslunds J 33-bok har jag för mig... Och så i Kontakt-numret om J 33...
Skriv svar

Återgå till "Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del"