Bromma - start- og landingsjournaler

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Rob
Kontakt:

Bromma - start- og landingsjournaler

Inlägg av Rob »

Hei,

Jeg vil gjerne be om hjelp.

Jeg forsker historien til Sikorsky S-43, LN-DAG "Valkyrien", som mellom 1936 og 1938 fløy for det norske flyselskapet DNL. I DNL's tjeneste fløy amfibieflyet ruten Oslo - Stockholm i perioden 21. juni - 31. juli 1937. Da landet maskinen på Stockholm/Bromma. Jeg vet ikke hva som står nøyaktig i start-og landingsjournalene, men hadde vært mulig for en av medlemmene å ta en tur til Stockholms Stadsarkiv for å avfotografere de sidene som gjelder ruten Oslo-Stockholm i overnevnte periode? I tillegg vil jeg be om en avfotografering av start og landingsjournalen for 4. juni, da flyet gjennomførte en prøvetur.

Som takk for hjelpen dekker jeg eventuelle transportkostnader, samt sender en kopi av min siste bok om ELTA, den første store flyutstillingen etter den Første Verdenskrigen. Jeg har forsket for den boken i tre år og boken har blitt motatt med begeistring i Nederland. Den er skrevet på engelsk. For informasjon om utstillingen og boken (236 sider, 370 bilder) se: http://www.elta1919.nl og http://www.digibrochure.nl/digibrochure/elta1919/.

Det var meningen at jeg selv skulle reise i denne helgen, men på grunn av uforutsette grunner kan jeg allikevel ikke reise.

Takk for hjelpen.

Med vennlig hilsen
Rob Mulder
Med vennlig flyhilsen
Rob Mulder
Användarens profilbild
Lennart A

Re: Bromma - start- og landingsjournaler

Inlägg av Lennart A »

Jag kan bara uppmuntra den som har möjlighet att hjälpa Rob att höra av sig.

Jag vet att jag pratade med en SFF:are för någon tid sedan (ett år??) som höll på med att studera flygplatsjournalerna från Bromma - kan bara inte minnas vem det var. Tipsa gärna om du vet!

Lennart A
Användarens profilbild
Mats Averkvist
Kontakt:

Re: Bromma - start- og landingsjournaler

Inlägg av Mats Averkvist »

Det var säkert mig... :D
Nils och jag har fotat av en del, men inte 1937 tyvärr...
Skriv svar

Återgå till "Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del"