Jag har blivit kontaktad av en f.d. Draken-pilot som var med vid nedläggningen av F 18 Tullinge i juni 1985. Till sommaren ska de ha en återförening eftersom det är 25 år sedan förbandet drogs in. Han frågade mig om jag hade någon bättre högupplöst version av Hufudstadsjaktens avskedsfilm. Han medverkar dessutom själv i filmen. http://www.youtube.com/watch?v=rlWKl0aLvvc
Tyvärr har jag inte det. Är det någon som har en bättre eller mer högupplöst version av filmen? Vänligen svara i tråden eller skicka mig ett PM.
Efterlyser film
Moderator: Sven-Erik Jönsson
- Christian S
- Kontakt:
Efterlyser film
/Christian i Trollywood
- Christian S
- Kontakt:
Re: Efterlyser film
Jag har hänvisat honom vidare till dem. Hoppas han får napp.
/Christian i Trollywood
- Emil Lindberg
En liten kul detalj: Upptagningen efter låghöjdspassagen (1,51-2,01 in i filmen) var hyfsat kraftig - 9,8 G (överbelastning). Sen rätt igenom molntäcket för att möta upp Peter Liander som väntade i en J 32 där ovan.
Källa: Flygföraren i 35475 F18-11 "Petter Röd", major Alvar "Nurre" Nyrén.
Källa: Flygföraren i 35475 F18-11 "Petter Röd", major Alvar "Nurre" Nyrén.
- Christian S
- Kontakt:
Det är en rätt maffig belastning får jag säga. Sen kan man fundera på vad som hände sen med ff efter förbandets indragning? Gick de över till det civila, fortsatte att flyga Draken på F 10 eller omskolades de på Viggen?
Han om jag har varit i kontakt med är bosatt i Norge och flyger civilt idag med Boeing 737. För vilket bolag känner jag dock inte till.
Han om jag har varit i kontakt med är bosatt i Norge och flyger civilt idag med Boeing 737. För vilket bolag känner jag dock inte till.
/Christian i Trollywood