På http://www.swaf.se så finns det under bildkategrorin "Bakgrunder" en bild på en J35 Draken som är svartmålad med gulddetaljer på vingar och flygplanskropp. Med denna målning är den ett ännu (tycker jag iaf ) vackrare flygplan än i vanliga fall!
Till vilken händelse, och varför målade man om detta plan?
Mvh
Fredrik Lager
P.S Jag försökte bifoga en bild till detta inlägg, men på grund av viss datorinkompetens misslyckades jag!
Senare tillägg!
Svart- och guldmålad J35
Moderator: Sven-Erik Jönsson
- Fredrik Lager
Svart- och guldmålad J35
Senast redigerad av Fredrik Lager den 16 jul 2010, 12:16, redigerad totalt 1 gång.
Varför fråga, får ändå inga svar..
- Jan Holmqvist
Re: Svart- och guldmålad J35
Det är Dragon Knights "Verabschiedunganstrich"
Se mer på Doppeladler
edit: Å andra sidan så finns det ingen svartguldfärgad J 35Ö Draken på swaf's hemsida utan en JA 37D Viggen, men orsaken är väl densamma, avskedsmålning.
mvh, Janne
Se mer på Doppeladler
edit: Å andra sidan så finns det ingen svartguldfärgad J 35Ö Draken på swaf's hemsida utan en JA 37D Viggen, men orsaken är väl densamma, avskedsmålning.
mvh, Janne
Quintus 72 - SFF Blekinge
- Fredrik Lager
Re: Svart- och guldmålad J35 (Rättning JA 37D!)
Hej Janne!
Ja, det är sannerligen ingen Draken, utan en Viggen precis som du skriver.
Ursäkta mitt totala hjärnsläpp!
Pinsamt är ett bra ord för att beskriva min inre känsla just nu!
Hur som helst, kan det månne vara någon avskedsmålning i samband med F4 nedläggning?
Mvh
Fredrik
Ja, det är sannerligen ingen Draken, utan en Viggen precis som du skriver.
Ursäkta mitt totala hjärnsläpp!
Pinsamt är ett bra ord för att beskriva min inre känsla just nu!
Hur som helst, kan det månne vara någon avskedsmålning i samband med F4 nedläggning?
Mvh
Fredrik
-
- Kontakt:
Kärran på bilden är JA37 DI 37412 som blev uppmålad i denna färgsättning till sista mötet med "Viggens Vänbrödralag" eller som man oxå kallar det "Viggen Orden".
Detta möte hölls på F4 på Frösön några månader innan flottiljens nedläggning, kärran finns numera bevarad på Optands flygfält utanför Östersund som är "Viggenmuseum" i Sverige.
http://www.flygochlotta.se/index.asp
Detta möte hölls på F4 på Frösön några månader innan flottiljens nedläggning, kärran finns numera bevarad på Optands flygfält utanför Östersund som är "Viggenmuseum" i Sverige.
http://www.flygochlotta.se/index.asp
Ha'T/C
- Fredrik Lager
Tack Christoffer för ditt svar!
Har inte vägarna förbi Östersund så ofta tyvärr, men om jag skulle åka ditåt så tror jag nog att jag måste titta förbi museet och kika liteJag tycker det är en mycket fin målning, den ser respektingivande ut!
Mvh
Fredrik Lager
Har inte vägarna förbi Östersund så ofta tyvärr, men om jag skulle åka ditåt så tror jag nog att jag måste titta förbi museet och kika liteJag tycker det är en mycket fin målning, den ser respektingivande ut!
Mvh
Fredrik Lager
- Fredrik Lager
Hittade även en svartmålad Sk-60
Den ska tydligen fortfarande var i bruk hos LSS.
Någon som vet mer om detta flygplan?
Mvh
Fredrik Lager