Hajtänder !
Moderator: Sven-Erik Jönsson
Hajtänder !
Svenska fpl. är /var ju sparsamt utsmyckade:
Hajtänder å nosen var / är? poppulära utomlands.
Vad jag sett är det bara A32 som haft dessa tänder , eller ?
Bengt
Hajtänder å nosen var / är? poppulära utomlands.
Vad jag sett är det bara A32 som haft dessa tänder , eller ?
Bengt
- Fredric Lagerquist
- Moderator
Re: Hajtänder !
Minst en av Sterner Aeros Trush Commanders hade hajgap påmålat - men vilken?
-
J 21 prototyp 2 (21002) hade hajtänder ett kort tag när den var stationerad på F8, tills Nordenskiöld fick syn på det...
37-1 hade ett hajgap påmålat när den försågs med fejkad kameranos. Har för mig att jag läst att några enstaka riktiga spaningsviggen haft hajgap också men har aldrig sett det på bild.
/Roger
37-1 hade ett hajgap påmålat när den försågs med fejkad kameranos. Har för mig att jag läst att några enstaka riktiga spaningsviggen haft hajgap också men har aldrig sett det på bild.
/Roger
- Fredric Lagerquist
- Moderator
Även en Mustang, F 16 Gul B, hade hajkäft ett tag.
Ännu ett exempel på svenskt flygplan med hajkäft
Ännu ett exempel på svenskt flygplan med hajkäft
även lansen har haft hajgap. Dock endast över ett par dagar (flygpojkar som tog detta ouppskattade intitativ i början på 70 talet)
MVH
B
bilder finns..
MVH
B
bilder finns..
- Emil Lindberg
Kolla sida 198 i Sven Stridsbergs senaste ViggenbokRoger Andreasson skrev:Har för mig att jag läst att några enstaka riktiga spaningsviggen haft hajgap också men har aldrig sett det på bild.
-
Där ser man, den bilden hade jag missat/glömt :)Emil Lindberg skrev:Kolla sida 198 i Sven Stridsbergs senaste ViggenbokRoger Andreasson skrev:Har för mig att jag läst att några enstaka riktiga spaningsviggen haft hajgap också men har aldrig sett det på bild.
/Roger
En bild på nämnda J21:Roger Andreasson skrev:J 21 prototyp 2 (21002) hade hajtänder ett kort tag när den var stationerad på F8, tills Nordenskiöld fick syn på det...
/Roger
Mvh
Micke
Micke Axelsson