Lågsniff

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Användarens profilbild
Christian S
Kontakt:

Lågsniff

Inlägg av Christian S »

En Hercules från F 7 gjorde precis nu ett par riktigt låga överflygningar över stan. Hon flög så lågt att hon nästan slickade takåsen på fyrvåningshusen är i området. Och fort gick det också. Kanske har något samband med åskskurarna som vandrar runt om i nejden? Jag tror det var nr 848 som slickade takåsarna precis.
/Christian i Trollywood
Användarens profilbild
Sten Johnson
Kontakt:

Re: Lågsniff

Inlägg av Sten Johnson »

En lågflygande Herculus är något alldeles extra, lyckliga du. Bilden tecknande jag, inspirerad av händelsen i maj 07, när en pilot gjorde en "lågsniff" som tack till några fälmskärmsjägare för en fin övning. Flygningen filmades av någon. Media fick tag i filmen och satte igång ett drev. Typ; värnpliktiga svävade i livsfara. Straffet blev hårt för piloten (avstängpng). Man skall inte uppmuntra överskridande av säkerhetsmarginaler, men det är något visst med lågflygande plan. Speciellt om det är av Herculus storlek. För mig är det en totalupplevelse av kraft, rörelse och ljud under några korta intensiva sekunder. Är det någon som vet hur det gick för piloten.

Hälsn Sten Tecknare

Bild
Skriv svar

Återgå till "Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del"