Caproni B/S16 boken
Moderator: Sven-Erik Jönsson
Caproni B/S16 boken
Ni som fått SFT 4/10 idag har ju noterat att
Caproni boken är klar.
Mikael Forslund är att hedras
Skall verkligen bli intressan ta del av verket,
Bengt
Caproni boken är klar.
Mikael Forslund är att hedras
Skall verkligen bli intressan ta del av verket,
Bengt
Re: Caproni B/S16 boken
Den har ännu inte kommit från tryckeriet ännu, den är något försenad,
fast säkerligen värd att vänta på, för Forslund har ännu inte gjort någon
besviken!
Jens
besviken!
Jens
cogito ergo doleo
vad.!!..jag beställde den i måndags och förutsätter att den dinper ner i min lådan nu påjens-olof skrev:Den har ännu inte kommit från tryckeriet ännu, den är något försenad,
besviken!
Jens
måndagen ??
Ingen timing eller ??
Kommer inte boken snarast, så får vi väl bida lite.
bengt
- Mats Averkvist
- Kontakt:
Räkna med minst tre veckor till innan den dyker ned i brevlådan. (Enligt Mikael)
Man skulle väl ha kunnat upplysa beställare vid utskicket ?
I utskicket "verkar" ju boken klar för leverans eller?
något besviken på fördröjningen.
Bengt
I utskicket "verkar" ju boken klar för leverans eller?
något besviken på fördröjningen.
Bengt
Nå, ibland bestämmer man inte utvecklingen själv, det är ju mycket
som kan fördröja ett resultat, men jag är övertygad om att det var
tänkt att den skulle varit klar tidigare.
Så om du är besviken över att du får vänta på en bok, så tänk dig
Forslunds besvikelse, som får vänta på tusentals!
Huvudsaken den blir bra, och det är jag övertygad om att den blir!
Jens
som kan fördröja ett resultat, men jag är övertygad om att det var
tänkt att den skulle varit klar tidigare.
Så om du är besviken över att du får vänta på en bok, så tänk dig
Forslunds besvikelse, som får vänta på tusentals!
Huvudsaken den blir bra, och det är jag övertygad om att den blir!
Jens
cogito ergo doleo
Hej!
Meddelande till Er som beställt Caproniboken. Jag får dem från Grahns tryckeri på måndag den 23/8. Tyvärr har tryckeriet inte levererat i tid, enligt offert
!! Dessutom kom SFT en vecka tidigare (...) än utlovat med Capronibokreklamen. Jag skickar så fort jag kan! M v h Mikael Forslund
Meddelande till Er som beställt Caproniboken. Jag får dem från Grahns tryckeri på måndag den 23/8. Tyvärr har tryckeriet inte levererat i tid, enligt offert
!! Dessutom kom SFT en vecka tidigare (...) än utlovat med Capronibokreklamen. Jag skickar så fort jag kan! M v h Mikael Forslund
Mikael Forslund
Tack Mikael för meddelandet.
Emotser den verkligen.
Ytterligare en Årets flygbok emotses.
MVH Bengt
Emotser den verkligen.
Ytterligare en Årets flygbok emotses.
MVH Bengt
- Sven-Erik Jönsson
- Site Admin
Hej Bengt och alla!
Om det är Flygets årsbok 2010 som avses, så utkom den för drygt en månad sedan och finns att köpa från SFF medlemsservice.
/Sven-Erik
Om det är Flygets årsbok 2010 som avses, så utkom den för drygt en månad sedan och finns att köpa från SFF medlemsservice.
/Sven-Erik
Ja så dök Caproni ner i brevlådan.
Vaooo !!
Måsta vara många 100 BILDER och vilka sen !!!
Nu blir det sträckläsning.
En måste-bok helt enkelt.
""skynda skynda"" å beställ ditt ex.
( som någon ex skidåkare sagt)
Tack Mikael för ytterligare en Bästa flygbok
mvh Bengt
Vaooo !!
Måsta vara många 100 BILDER och vilka sen !!!
Nu blir det sträckläsning.
En måste-bok helt enkelt.
""skynda skynda"" å beställ ditt ex.
( som någon ex skidåkare sagt)
Tack Mikael för ytterligare en Bästa flygbok
mvh Bengt
- Emil Lindberg
Jag fick mitt ex i fredags, har kommit en bra bit in i boken.
Som vanligt är det ett digert research-arbete som ligger bakom. SFF har bidragit med många av de bilder som finns publicerade i boken.
Som vanligt är det ett digert research-arbete som ligger bakom. SFF har bidragit med många av de bilder som finns publicerade i boken.
Har just läst ut Mikael Forslunds Capronibok och måste säga att det är en fantastiskt bra bok. Den är värd varenda krona. Rikligt med bilder, ofta generöst stora, bra skriven text, spännande "jag var med"-avsnitt, detaljerade tabeller. I princip allt man kan tänkas vilja veta om Caproni och svensk fjärrspaning under kriget finns med. Missa den inte! Bara att gratulera författaren/förläggaren.
Lennart A
Lennart A
- Kenneth Göransson
- Moderator
- Kontakt:
Re: Caproni B/S16 boken - Mikael Forslund
En del av det här kände ni nog inte till om en av våra stora flygboksförfattare, om än ett och ett halvt år gammalt. Jag har känt Mikael i många år och hela tiden förundrats över hur han utöver sitt jobb som yrkesfotograf/journalist, hunnit med allt forskande, fotograferande, skrivande och redigerande, samt familjen, tränandet och modellbyggandet.
Foto: Gunnar Åkerberg
Utöver den här fantastiska boken om Capronin har han ju också nyligen gett ut en (som jag tyvärr inte har läst ännu) om Saab 21 , inte heller denna gång på dalmål utan på engelska.
Det Mikael tar upp i inslaget om ekonomin när det gäller flygböcker, är något som jag verkligen kan skriva under på. Timlönen för arbetet som lagts ned har inte varit hög, men hans stora intention under alla år har varit att dela med sig av sitt stora intresse, flyg och flyghistoria. 1998 fick han Söderberg- plaketten och tre av böckerna har ju också blivit valda till Årets Flygbok.
Jag vill här passa på att framföra mitt STORA TACK till Mikael för hans professionella medverkan till att ge oss en omfattande beskrivning av den svenska flyghistorien.
Foto: Gunnar Åkerberg
Utöver den här fantastiska boken om Capronin har han ju också nyligen gett ut en (som jag tyvärr inte har läst ännu) om Saab 21 , inte heller denna gång på dalmål utan på engelska.
Det Mikael tar upp i inslaget om ekonomin när det gäller flygböcker, är något som jag verkligen kan skriva under på. Timlönen för arbetet som lagts ned har inte varit hög, men hans stora intention under alla år har varit att dela med sig av sitt stora intresse, flyg och flyghistoria. 1998 fick han Söderberg- plaketten och tre av böckerna har ju också blivit valda till Årets Flygbok.
Jag vill här passa på att framföra mitt STORA TACK till Mikael för hans professionella medverkan till att ge oss en omfattande beskrivning av den svenska flyghistorien.