Mycket bra tillställning! En och annan regnskvätt, men det var man ju liksom förberedd på. Det blev betydligt bättre än förvarnat. Underbara bakgrunder för det mesta!
Jag stod på "spotter hill" bakom södra plattan på lördagen och mestadels mitt på fältet på söndagen. Fin möjlighet att kunna få stå där i södra banänden där man upplevde starter och verksamheten på plattan på ett bra sätt. Även underbart när roten Sk16 kom mullrande
bakom buskarna och dyker upp framför näsan. Härlig lågsniff där!
Herculesen som passerade förbi var väl egentligen inte med i uppvisningen, den visade väl bara upp sig på väg till något uppdrag?
På spotter hill var det mest utländska röster och de flesta verkade vara där för att få se Draken. Oron var påtaglig ända till hon kom inflygande på lördagen
Den samlade överflygningen med SAAB-plan på söndagen blev man varm i hjärtat av.
Tääänk om bara Viggen hade fått vara med...
Men varför sa de att Lolan var en F1-bil? Det är ju som att säga att Gripen är en luftballong
Fast ni är väl bara intresserade av flyg, så det är det väl ingen som bryr sig om?
Emma, jag såg nog dig och din far framför Motharna sent på söndagen när folk hade börjat traska ut. Fast då hade jag ju inte sett bilden på dig här i tråden, så jag visste inte att det var du.
Tack för ett bra evenemang som är en fin hyllning till flyget. Jag återkommer om möjligt igen nästa år!