I dagarna två har Mikhail Putnikov varit hos oss på Teknikland..fd Jämtlands Flyg och Lottamuseum,för att dokumentera Viggensystemet.
I huvudsak vår AJS 37(37097) och JA 37(37392) har han fotat minst ett par hundra detaljbilder på!
Innan han kom till vårt museum så har han varit på F 7 och dokumenterat den SK 37 som finns där nylackad och fin.
Detta inför ett framtida boksläpp om Viggen, med framförallt walk-aroundbilder för modellbyggare osv.
Han har redan släppt en Squadron/Signal-profil om Fpl 35 Draken förutom allt annat han har skrivit och fotat genom åren.
Så nu ska det bli spännande att få se en profil om Viggen med närgångna bilder!!
Draken och Viggen
Moderator: Sven-Erik Jönsson
- Emil Lindberg
Re: Draken och Viggen
Han kan höra av sig till mig om han vill ha bilder från när 37:an (främst JA 37) var i tjänst.
Bl.a på olika antenner på olika editioner, fackelfällare, robotar (även skarpa RB 74) och raketkapslar, kapsel U95, KA/U22, KB, laserreflektorpod, SKA 24-kapsel, akankapsel, stängd tertiärluftlucka (kanske inte så användbart för modellbyggare då denna stängdes vid farter runt M 0,8), bilder från "skogen", vanliga och ovanliga märkningar, m.m.
Bl.a på olika antenner på olika editioner, fackelfällare, robotar (även skarpa RB 74) och raketkapslar, kapsel U95, KA/U22, KB, laserreflektorpod, SKA 24-kapsel, akankapsel, stängd tertiärluftlucka (kanske inte så användbart för modellbyggare då denna stängdes vid farter runt M 0,8), bilder från "skogen", vanliga och ovanliga märkningar, m.m.
- Per Björkqvist
Re: Draken och Viggen
Tack Emil.
Jag ska vidarebefordra detta till honom och han får din mailadress om det är ok!
Jag ska vidarebefordra detta till honom och han får din mailadress om det är ok!
- Emil Lindberg