En gammal snöslunga. Den kunde köras en stund i söndags, sedan var det någon slang som gav upp.
Det har fixats en del med den under gångna året efter att stått still i åtminstone 15 år. Men hur gammal är den egentligen?
Snöröjning
Moderator: Sven-Erik Jönsson
- Per Björkqvist
Re: Snöröjning
Det är en snöslunga m/64 som är på bilden!
Snarlik m/56 men slungaggregatet är modernare på denna och samma slungaggregat fick sedan även sitta på snöslunga m/77.
Snarlik m/56 men slungaggregatet är modernare på denna och samma slungaggregat fick sedan även sitta på snöslunga m/77.
vi har en på F11museet
som gått på F11 och sen skavsta flygplats fram till 98-99-00 någongång därefter stog den som reserv till vi fick den till museet 2007 tror jag det var. tyvärr är den lite skruttig i träkarossen óch allmänt sliten men fungerar nog fint provstartas någon gång per år.
som gått på F11 och sen skavsta flygplats fram till 98-99-00 någongång därefter stog den som reserv till vi fick den till museet 2007 tror jag det var. tyvärr är den lite skruttig i träkarossen óch allmänt sliten men fungerar nog fint provstartas någon gång per år.
- Emil Lindberg
Det står en liknande tingest i ett gammalt ladvärn (flygplanlada) på Everöds flygplats. Den är fortfarande militärgrön. Enligt flygplatschefen nyttjas den "skarpt" då och då! Jag kan tänka mig att den har fått slita denna vinter.