Det känns inte som om bilderna är tagen vid en svensk flygbas, länken/taxibanan är liksom för bred (normalt 8 m). S.k PUF-platta (attackplatta) känns inte heller som det passar in.
Att smalna av tidsperioden med hjälp av bilarna i bakgrunden ger inte mycket.
SAAB 900 började enligt Wikipedia att säljas 1979.
Volvo 340 (som också syns i bakgrunden) kom ut 1976
JA 37 levererades 1980, F 13 var först ut.
Har klurat och sökt lite.
http://www.farnboroughspotters.com/80.html
Enligt "residents/Dupm" fanns det 1980 en Gannet vid Farnborough, XL471
http://www.airliners.net/photo/UK---Nav ... 1469187/L/
Men de JA 37 som finns uppräknade i denna lista är 37304 och 37405, flygplanet på bilderna i inlägg 1 anges vara 37319.
Bilderna kan möjligtvis ha viss samhörighet med bildnr 002-1070698 i SFF fotoarkiv, som visar JA 37 F13-62 med RB 71 och RB 24J, båda vita. I bakgrunden syns en flygterminal, och möjligtvis ett flygledartorn, som möjligtvis kan underlätta identifiering av platsen.
Här har vi 37322 F13-62 under Farnborough 1982. Bilden uppvisar stora likheter med bildnr 002-1070698 i SFF fotoarkiv.
http://www.abpic.co.uk/photo/1074076/
http://www.airliners.net/photo/Sweden-- ... 0212031/L/
Och här har vi en spotterlista från Farnborough 1982, både 37319 och 37322 finns med.
http://www.farnboroughspotters.com/82.html
Så!
Kan detta vara en bild på 37319 F13-59 från samma plats och sammanhang (Farnborough 1982) som bilderna i inlägg 1, fast från andra hållet? Förvisso saknas bogserstången på bilderna i inlägg 1, men bilden nedan kan ju vara tagen vid en annan tidpunkt under flygdagen.
http://www.abpic.co.uk/photo/1082961/