Flottiljens Dag F 7 Såtenäs
Moderator: Sven-Erik Jönsson
- Christian S
- Kontakt:
Flottiljens Dag F 7 Såtenäs
29:e maj i år brakar det loss bokstavligen på F 7 Såtenäs. Det har varit tradition nu sedan 2005 att bjuda på en årlig flygdag. Mycket uppskattat!
Men jag läste i utskicket från SwAFHF att Lansen, Draken och Viggen är parkerade på marken tsv. Får vi inte ens se Lansen i luften i år?
http://www.forsvarsmakten.se/sv/Forband ... -dag-2011/
Men jag läste i utskicket från SwAFHF att Lansen, Draken och Viggen är parkerade på marken tsv. Får vi inte ens se Lansen i luften i år?
http://www.forsvarsmakten.se/sv/Forband ... -dag-2011/
/Christian i Trollywood
-
- Kontakt:
Re: Flottiljens Dag F 7 Såtenäs
Lansen är igång igen och har gjort några flygpass.
Enligt programmet ska Lansen flyga i Västerås samma dag, så förhoppningsvis kommer vi att få se den vid flera tillfällen under året.
Mvh
/Björn Hellenius
/Björn Hellenius
- Christian S
- Kontakt:
Jag såg även att Draken ska gästa f.d F 1. Vet någon om hon kommer att gästa F 7 ocksså? Det vore ju inte tråkigt att få se och höra henne
/Christian i Trollywood
-
35:an kommer till F7 om inget oförutsett inträffar. Kontrollflygning har utförts idag och kommer även att flyga något pass imorrgon.Christian S skrev:Jag såg även att Draken ska gästa f.d F 1. Vet någon om hon kommer att gästa F 7 ocksså? Det vore ju inte tråkigt att få se och höra henne
Håkan Andersson
Veteranflyget F7
Härligt med 35.. Törs man fråga om 37:an ? Status ?Håkan Andersson skrev:35:an kommer till F7 om inget oförutsett inträffar. Kontrollflygning har utförts idag och kommer även att flyga något pass imorrgon.Christian S skrev:Jag såg även att Draken ska gästa f.d F 1. Vet någon om hon kommer att gästa F 7 ocksså? Det vore ju inte tråkigt att få se och höra henne
Håkan Andersson
Veteranflyget F7
Mvh /Pontus
-
Håller den luftvärdig men den kommer förmodligen ej att flyga i år i väntan på besked om vad som kommer att hända med det militära veteranflyget. Får koncentrera oss på det som flyger idag och återkomma när ett beslut kommer.Pontus W skrev:Härligt med 35.. Törs man fråga om 37:an ? Status ?Håkan Andersson skrev:35:an kommer till F7 om inget oförutsett inträffar. Kontrollflygning har utförts idag och kommer även att flyga något pass imorrgon.Christian S skrev:Jag såg även att Draken ska gästa f.d F 1. Vet någon om hon kommer att gästa F 7 ocksså? Det vore ju inte tråkigt att få se och höra henne
Håkan Andersson
Veteranflyget F7
Mvh /Pontus
Håkan Andersson
Veteranflyget F7
Håkan Andersson skrev:
Håller den luftvärdig men den kommer förmodligen ej att flyga i år i väntan på besked om vad som kommer att hända med det militära veteranflyget. Får koncentrera oss på det som flyger idag och återkomma när ett beslut kommer.
Håkan Andersson
Veteranflyget F7
Tack för info! Den som väntar på något gott.. Alltid lika trevligt och avnjuta alla kärror ni kan visa upp.