"Nr 86 Lever!" Pembroke 83016
Moderator: Sven-Erik Jönsson
-
"Nr 86 Lever!" Pembroke 83016
Om man söker på "Pembroke" på forumet så får man bla upp 2 trådar där jag och någon mera lagt in bilder på den Pembroke som i början av 90-talet stod på F7s brandövningsplats ,
givetvis trode jag och alla andra? att den för längesedan blivit skrotad i Stena Metalls tugg ....
Men för några dagar sedan så fick jag ännu en gång tipps om ett flygplansvrak i skogen ! (hittade en Draken sist !)
denna gång var det med en bild som bevis !
bara sätta sig i bilen och kolla ! och visst !! planet från branplatsen har överlevt !!
verkar nu ha använts för haveriövningar eftersom gamla buss säten monterats !
Var kom då tippset från ? jo ...Holland !!
På Brandplatsen hade ju den här sällskap av minst en J29a ! var är den tro.....
givetvis trode jag och alla andra? att den för längesedan blivit skrotad i Stena Metalls tugg ....
Men för några dagar sedan så fick jag ännu en gång tipps om ett flygplansvrak i skogen ! (hittade en Draken sist !)
denna gång var det med en bild som bevis !
bara sätta sig i bilen och kolla ! och visst !! planet från branplatsen har överlevt !!
verkar nu ha använts för haveriövningar eftersom gamla buss säten monterats !
Var kom då tippset från ? jo ...Holland !!
På Brandplatsen hade ju den här sällskap av minst en J29a ! var är den tro.....
Senast redigerad av Klas Andersson den 17 jun 2011, 17:28, redigerad totalt 1 gång.
-
Re: "Nr 86 Lever!" Pembroke 83016
Senast redigerad av Klas Andersson den 17 jun 2011, 17:25, redigerad totalt 1 gång.
Snälla Klas, ta hand om den åt oss! Hittar man sådant här fortfarande så kanske det finns annat spännade liggandes?
-
Hvordan står det til med Flygexpo sin Pembroke. Er den i flygbar skikk igjen?
Trygve
Trygve
Sarcasm is humor with an attitude!
- Kenneth Göransson
- Moderator
- Kontakt:
Jodå Trygve, den var på Fly In i Ljungbyhed i helgen. Har sett den på flera bilder på facebook. Kanske någon av fotograferna vill lägga ut sin bild på Sir Percy?
- Fredrik Lager
Visserligen trevligt att den undvikit skroten, men känns det inte lite ovärdigt för en så fin maskin att bli lämnad och glömd på någon plätt i skogen!
Hoppas någon kan adoptera henne och göra henne fin igen!
Hoppas någon kan adoptera henne och göra henne fin igen!
Varför fråga, får ändå inga svar..
- Fredric Lagerquist
- Moderator
Re: "Nr 87 Lever!" Pembroke SE-BKH
T J Johansen skrev:Hvordan står det til med Flygexpo sin Pembroke. Er den i flygbar skikk igjen?
Trygve
Okej då, men bilden kunde varit bättreKenneth Göransson skrev:Jodå Trygve, den var på Fly In i Ljungbyhed i helgen. Har sett den på flera bilder på facebook. Kanske någon av fotograferna vill lägga ut sin bild på Sir Percy?
-
Lägger upp en motljusbild så att jag slipper kommentarer om att flygkroppen är grönmålad
vikken draken hittade du? har du nån bild o lägga upp?
-
Hej Klas.
Om du nu inte vill avslöja platsen, kan du väl informera om Vilken "Dragon " det är?
mvh Bengt
Om du nu inte vill avslöja platsen, kan du väl informera om Vilken "Dragon " det är?
mvh Bengt
-
om du läser inläggen du gjort på tråden så ser du att du en gång redan fått numret på den i ett mail !!
och att det inte var den du då trodde !
har det uppskrivet nånstans men vet inte riktigt var just nu
Tyckte väl det var lite bekant....Klas Andersson skrev:om du läser inläggen du gjort på tråden så ser du att du en gång redan fått numret på den i ett mail !!
Tack en gång till, hoppas Pembroken eventuellt kan "räddas"
enligt bilderna kan nog ett "återställande" ske om intresse finns , samt framför allt pengar och intressenter
mvh Bengt