LOT B767 Buklandning Warszawa 2011/11/01

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Användarens profilbild
Hans O. Sandström
Inlägg: 578
Blev medlem: 25 feb 2008, 11:44
Ort: Habo

Re: LOT B767 Buklandning Warszawa 2011/11/01

Inlägg av Hans O. Sandström »

http://www.tvn24.pl/0,1722771,0,1,klopo ... omosc.html

En annan intressant vinkel på buklandningen! Snygg landning trots allt och ett lyckligt slut!

/Hans SFF-F
Användarens profilbild
Kenneth Göransson
Moderator
Inlägg: 441
Blev medlem: 07 feb 2008, 00:21
Ort: Jämshög
Kontakt:

Re: LOT B767 Buklandning Warszawa 2011/11/01

Inlägg av Kenneth Göransson »

Refererande till tidigare trådar 1 2 om journalisters förmåga att förstöra en artikel eller ett filmat inslag med att använda felaktiga termer, hittade jag det här klippet:

Bild

Varför inte använda rätt ord i rubriken, när det finns med i slutet av notisen. Förmodligen var ordet "landningsställ" för långt för att passa in.

I övrigt vill jag sända mina gratulationer till besättningen som lyckades göra en sådan fantastisk landning...............utan stödhjul, men med hjälp av stödmotorer :D
Med vänlig hälsning
Kenneth


aeronavium
Erik
Inlägg: 255
Blev medlem: 23 feb 2008, 15:02

Re: LOT B767 Buklandning Warszawa 2011/11/01

Inlägg av Erik »

Journalisten kanske är van vid flygplan med sporrhjul, då finns ju inte det där stödhjulet där fram. Ser ut som besättningen gjorde en bra trepunktslandning.

/ inte helt seriös
Stickan
Inlägg: 16
Blev medlem: 10 apr 2010, 23:48
Ort: Norrköping

Re: LOT B767 Buklandning Warszawa 2011/11/01

Inlägg av Stickan »

Repas typ dessa flygplan tro som gjort liknande landningar eller är de "slut"?
Användarens profilbild
Zimme
Inlägg: 42
Blev medlem: 30 maj 2011, 11:29

Re: LOT B767 Buklandning Warszawa 2011/11/01

Inlägg av Zimme »

Stickan skrev:Repas typ dessa flygplan tro som gjort liknande landningar eller är de "slut"?
Det är ungefär som vid andra försäkringsärenden gissar jag, beror på hur många flygtimmar skroven har kvar samt hur allvarliga skadorna är, de är ju så pass dyra att det går att kosta på dem en reparation.
Skriv svar

Återgå till "Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del"