Söker en publikation
Moderator: Sven-Erik Jönsson
Söker en publikation
Jag har hittat hos F1 kf ett fotoalbum som tillhört Gunnar Liedberg. Han var pilot tidigt 30 tal och bland ett av kortet finns det bild på en KG Hultström och när jag sökte på hans namn så finns det en publikation via SFF och 1982, Det är nummer 2.
Jag undrar om det går att få ta del av vad som skrivs om denna herre för att sedan läggas ut tillsammans med denna bild på F1kf galleri?
MVH
Robban
Jag undrar om det går att få ta del av vad som skrivs om denna herre för att sedan läggas ut tillsammans med denna bild på F1kf galleri?
MVH
Robban
- Sven-Erik Jönsson
- Site Admin
Re: Söker en publikation
Hej Robert!
Om Du är medlem i SFF, så har Du möjlighet att få lösenord för inloggning till SFF Fotoarkiv och publikationer, om Du inte redan har det. Där har Du tillgång till äldre tidskrifter från SFF och där finns Flyghistoriskt Månadsblad 1982 nr 3, där Du kan läsa om KG Hultström - en flygets mångfrestare. När jag sökte enbart på Hultström fick jag totalt 11 träffar.
Samtliga tidskrifter fram till 1989 finns utlagda som pdf-filer, dessutom ett antal från 1990- och 2000-talet, men ännu ej alla.
Hälsningar
Sven-Erik
Om Du är medlem i SFF, så har Du möjlighet att få lösenord för inloggning till SFF Fotoarkiv och publikationer, om Du inte redan har det. Där har Du tillgång till äldre tidskrifter från SFF och där finns Flyghistoriskt Månadsblad 1982 nr 3, där Du kan läsa om KG Hultström - en flygets mångfrestare. När jag sökte enbart på Hultström fick jag totalt 11 träffar.
Samtliga tidskrifter fram till 1989 finns utlagda som pdf-filer, dessutom ett antal från 1990- och 2000-talet, men ännu ej alla.
Hälsningar
Sven-Erik
Hej.
K.G. (Gösta) Hultström blev så småning om Flygdirektör men hade dessförinnan en intressant karriär.
Artikeln finns i Flyghistoriskt Månadsblad nr. 3 / 1982
Kan säkert fås från SFF och kan säkert läsas på webben tror jag.
Oj... ser att svaret redan är ute...
Nåväl lycka till med utlägget på F1kf galleri, något nytt där i närtid?
Mvh Bengt
K.G. (Gösta) Hultström blev så småning om Flygdirektör men hade dessförinnan en intressant karriär.
Artikeln finns i Flyghistoriskt Månadsblad nr. 3 / 1982
Kan säkert fås från SFF och kan säkert läsas på webben tror jag.
Oj... ser att svaret redan är ute...
Nåväl lycka till med utlägget på F1kf galleri, något nytt där i närtid?
Mvh Bengt
Tack Sven-Erik och Bengt.
S-E: Är inte medlem i SFF förrutom här på forumet, är dock med i ÖFS men det är inte samma sak.
Bengt: Det som kommer att hända mest på sidan framöver är uppdateringar av kort. Såg i dag att jag hade en gammal länk till galleriet så det kan nog finnas en hel del spännande kort där nu... bla från den första "flyg tiokampen" från den 17 sept 1941
S-E: Är inte medlem i SFF förrutom här på forumet, är dock med i ÖFS men det är inte samma sak.
Bengt: Det som kommer att hända mest på sidan framöver är uppdateringar av kort. Såg i dag att jag hade en gammal länk till galleriet så det kan nog finnas en hel del spännande kort där nu... bla från den första "flyg tiokampen" från den 17 sept 1941
Låter intressant...den hölls alltså på F..., skall bli kul om vi hittar nått.Robert L skrev:Tack Sven-Erik och Bengt.
..... kan nog finnas en hel del spännande kort där nu... bla från den första "flyg tiokampen" från den 17 sept 1941
mvh bengt
F1´s första missade jag.Bengt Ekbladh skrev:Låter intressant...den hölls alltså på F..., skall bli kul om vi hittar nått.Robert L skrev:Tack Sven-Erik och Bengt.
..... kan nog finnas en hel del spännande kort där nu... bla från den första "flyg tiokampen" från den 17 sept 1941
mvh bengt
- Sven-Erik Jönsson
- Site Admin
Robert, Du är alltid välkommen som medlem i SFF. Att kunna ta del av SFF Fotoarkiv och publikationer är en del av medlemsförmånerna. Svensk Flyghistorisk Tidskrift och Flyghistorisk Revy, som i år blir en flottiljbok om F 3 är kanske de mest värdefulla och mest uppskattad. F 3 boken sänds ut till alla medlemmar tillsammans med decembernumret av SFT.
/Sven-Erik
/Sven-Erik