Gloster Meteor T7

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Användarens profilbild
Henrik Bergman

Gloster Meteor T7

Inlägg av Henrik Bergman »

Hej!

Finns det någon där ute som har koll på vilken färg, säten och bälten, i Gloster Meteor T7, har.
Sitter och planerar bygget av min måldragare från Svensk Flygtjänst, men har inte hittat så mycket när jag söker på nätet.

Mvh
Henrik Bergman, Vargön
Bergwall

Re: Gloster Meteor T7

Inlägg av Bergwall »

Hej Henrik,
Jag vet att jag svarat dig i ett e-mail, men om det är andra som kanske är intresserade så finns en del bilder på SE-DCC på min Photobucket som jag la ut efter ett besök på Svedinos för några år sedan.
http://s236.photobucket.com/albums/ff59 ... 3QQtppZZ24

Värt att notera för modellbyggare kan vara att två av de övre huvramarna bara är på insidan glaset (likt D.H. Mosquito) och således inte har den exteriöra målningen.

Jag letar fortfarande ritningar eller ett "live-exemplar" av pilmål PM-7 så om det är någon som mot förmodan har ett undanstoppat så får ni gärna höra av er.

Hälsningar
Robert
Användarens profilbild
Henrik Bergman

Re: Gloster Meteor T7

Inlägg av Henrik Bergman »

Hej Robert.

Tack för det.
Jag kan även konstatera, att typsnitt på registreringen, strålkastare i nosen, backspegel på huven, andra bälten (blå till beige), samt annan färg på luftintagsläppen, är några förändringar som skett genom åren.
Det finns säkert fler förändringar, och är det någon som vet något mer, så är jag intresserad.

Mvh
Henrik Bergman, Vargön
Skriv svar

Återgå till "Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del"