Vore intressant att få info om Gillstads Bilmuseum, Lidköping fortfarande existerar och vad finns där i fråga om flyg och ev öppettider?
I slutet av 1960-talet eller början 1970 erhöll man bl.a. SE-BRZ, Focke Wulf Fw44J Stieglitz.
/Sven-Erik
Gillstads Bilmuseum?
Moderator: Sven-Erik Jönsson
- Sven-Erik Jönsson
- Site Admin
-
Re: Gillstads Bilmuseum?
Ägaren lär ha motorkört planet utanför tidigt 70-tal !
Men ägaren dog för minst 10 år sedan
för ca .....6-7 år sedan så avled även hans fru , en son ville då ha in anbud på HELA museet ,
jag kontaktade honom ,men fick svaret att han väntade på bud på alltihop ,men att jag ändå kunde maila ett bud på enstaka fordon !
jag gav då ett bud på planet och en Messerschmitt ....... Ja, tyvärr inget plan utan en MC-Bil
men hörde sen inget alls förrän museet var borta ! rivet !!
alla bilar och planet lär ha sålts i klump till en samlare i Skåne .
köparen kontaktade senare en bekant till mej och frågade efter vingar ! de som satt på lär ha varit ruttna !
eftersom lokalen allt stod i var ett fallfärdigt plåtskjul ! så det regnade in på ett flertal ställen !
Men ägaren dog för minst 10 år sedan
för ca .....6-7 år sedan så avled även hans fru , en son ville då ha in anbud på HELA museet ,
jag kontaktade honom ,men fick svaret att han väntade på bud på alltihop ,men att jag ändå kunde maila ett bud på enstaka fordon !
jag gav då ett bud på planet och en Messerschmitt ....... Ja, tyvärr inget plan utan en MC-Bil
men hörde sen inget alls förrän museet var borta ! rivet !!
alla bilar och planet lär ha sålts i klump till en samlare i Skåne .
köparen kontaktade senare en bekant till mej och frågade efter vingar ! de som satt på lär ha varit ruttna !
eftersom lokalen allt stod i var ett fallfärdigt plåtskjul ! så det regnade in på ett flertal ställen !
- Sven-Erik Jönsson
- Site Admin
Re: Gillstads Bilmuseum?
Tack Klas!
Om någon har info om flygplanen idag, var de finns och status, så vore det roligt att få veta.
/Sven-Erik
Om någon har info om flygplanen idag, var de finns och status, så vore det roligt att få veta.
/Sven-Erik