Tacksam för hjälp med identifiering.
/Sven-Erik
![Bild](http://www.flyghistoria.org/image_forum/2012-05-15_002-1106675.jpg)
Moderator: Sven-Erik Jönsson
Hur ser man det? Jag vill gärna lära mig så en förklaring av skillnaderna hade uppskattats.Göran Wilke skrev:Hej
Det är en AJS 37 till 101%![]()
Göran
Erik skrev:Min fråga kvarstår: Hur ser man att det är en AJS och inte en AJ, SH, AJSH eller SK? Särskilt när man inte har någon radarbild på CI eller kan se om det finns "Indikator EP-13" eller "Dataindikator 2" till höger om SI.
Att det inte är en SF, AJSF eller JA har varit självklart hela tiden.
Nu börjar det likna något. Tack så mycket.Jonas Lundh skrev:Erik skrev:Min fråga kvarstår: Hur ser man att det är en AJS och inte en AJ, SH, AJSH eller SK? Särskilt när man inte har någon radarbild på CI eller kan se om det finns "Indikator EP-13" eller "Dataindikator 2" till höger om SI.
Att det inte är en SF, AJSF eller JA har varit självklart hela tiden.
Tror faktiskt det är en AJ eller SK - evt SH. Från AJS saknar jag BANA/GRÄNS på datapanelen till höger (står bara BANA) samt VIND/RUTA/MÅL (står bara VIND). Är tveksam till SH, har för mig jag sett bilder på en annorlunda datapanel i SH.
Indikeringslampa alfa 15,5 ser jag inte heller, ska sitta under knapparna för styrautomaten, men den kanske inte syns pga den mörka bilden. Iofs fanns den i AJ, men enligt den info jag har inte i de tidiga exemplaren. Där är jag dock rätt osäker..