J22 på Malmen 3 juni, 2012

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Användarens profilbild
Göran_Blomqvist
Inlägg: 6
Blev medlem: 10 jun 2010, 21:46
Kontakt:

J22 på Malmen 3 juni, 2012

Inlägg av Göran_Blomqvist »

Hej!
Jag har med mycket stor glädje noterat att det i ett av programmen för flygdagen den 3 juni på Malmen (http://www.eventregistrering.se/afs_att ... gramme.php) finns en punkt som heter "J22 taxi" (i pausen 13.50-14.10).

Är det någon här som vet mer om denna punkt? Vilken individ handlar det om?

Och när jag ändå har er på tråden, är det någon som kan skvallra något om statusen på de få kvarvarande individerna av J22? Till exempel den i Ängelholm och den i Frankrike?

med vänlig hälsning!
Göran Blomqvist
Erik
Inlägg: 255
Blev medlem: 23 feb 2008, 15:02

Re: J22 på Malmen 3 juni, 2012

Inlägg av Erik »

Jag skulle gissa att det är Röd Kalle (från Ängelholm). Detta baserat på att det var den som var på Malmen senast det var flygdag och det är den som har använts för just taxning. Vet dock inte om de är klara med motorbytet än. Jag har inget hört angående den i Frankrike, men det vore ju intressant att veta hur det går. Den enda info jag hittat om den maskinen är från 2006.
Emma Persson
Inlägg: 105
Blev medlem: 31 maj 2010, 21:44

Re: J22 på Malmen 3 juni, 2012

Inlägg av Emma Persson »

Det är Röd Kalle det gäller. Sen hur det blir med nästa helg och hur långt motorbytet är låter jag vara osagt eftersom jag inte vill uttala mig om sådant jag inte vet säkert.

Mvh

Emma
hlangebro
Inlägg: 10
Blev medlem: 20 maj 2008, 15:53
Ort: San Diego, California

Re: J22 på Malmen 3 juni, 2012

Inlägg av hlangebro »

Det ar definitivt Rod Kalle. Fick ett meddelande fran Leif Krook for inte sa lange sedan och dom hade ett forgasarproblem, men jag tror dom har lost det nu.

Mvh

Hakan Langebro
Skriv svar

Återgå till "Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del"