Klas Andersson skrev:Niklas Lennartsson skrev :
Det är därför MYCKET olämpligt att på ett öppet forum diskutera vilka platser det nu ligger grejer kvar.
kan bara hålla med !! det är nog så att det inte bara är vi "nördar" som läser forumet !....en enkelsökning leder hit !
både skrotningsfanatiker i FV och miljöstollar! kan få tipps !
Så tyvärr Bengt !
även om jag ,och säkert flera andra vet vad som kan finnas uppe i Vidsel och andra ställen ,
så hoppas jag ingen ger dej något svar på Forumet !!!
Men kan nog till 99% säkerhet säga att det inte finns några J29 vrak kvar i Vidsel numera ,de kördes till Stena Metall i .....för ca 15 år sedan .
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Klas Andersson »skrev::
Niklas Lennartsson skrev :
Det är därför MYCKET olämpligt att på ett öppet forum diskutera vilka platser det nu ligger grejer kvar.
kan bara hålla med !! det är nog så att det inte bara är vi "nördar" som läser forumet !
en enkelsökning leder hit !
både skrotningsfanatiker i FV och miljöstollar! kan få tipps !
Skjut inte brevbäraren!
Här får nog du ta någon annan i Örat.
Jag har personligen ingen kännedom om Drakar i Norr.
Det kom upp vid en annan sökning och kommer från F18 sidan där man redovisar sina ansträngningar att få 35220 i skick.
Beträffande Tunnan så utgår jag från att det mesta är undanstökat/bortfraktat, men jag är ändå
nyfiken att få veta var de specifika planen fann sitt slutliga öde!
>>Disponeras för övningsändamål vid…
>>överlämnas till….., med utrustning…
>>Till Fxx förfogande som övningsobjekt i brand och räddningstjänst
>>Reserveras för tillämpningsövningar tiden xx.--xx, vid….
Är lite av vad som kan nämnas om planens slutliga öde.
Emotser gärna uppgifter, men se för GUD till att det mesta numera är undanskaffet.!
Ska man hård dra .. kanske det är olämpligt att svara på var ett haveri skett? , kan ju ligga kvar en motor tex. någon meter ner?
Ibland kanske vissts egenintresse kan förekomma…vad vet jag?
Gör själv ett försök till lista på ej upptagna flygplanvrak/ piloter ur hav eller sjöar, men
börjar bli betänksam….har förbjudit Felix (katten) att kolla.
.
Alltså jag tar absolut inte på mig att spridit ”hemliga” uppgifter där får du söka på annat håll.
Mvh Bengt
PS: har förståelse för de få ? platser något av intresse kan kvarstå DS