Under studier av dokumenter fra 1940-tallet har jeg kommet over forkortelsen TIV. Dette er et svensk myndighetsorgan som bl.a. definerte "julgransbelysningen" på ABAs kurerfly til Skottland i 1944.
Kan noen gi meg en forklaring for hva TIV var, og hva bokstaveve står for?
Nils Mathisrud
TIV
Moderator: Sven-Erik Jönsson
Re: TIV
Hej Nils!
Har aldrig stött på denna förkortning. Kan du beskriva i vilket sammanhang den förekommer? Verkar den vara civil eller militär? Är du säker på att det är en myndighet, eller kan det vara en föreskrift/ett regelverk?
Lennart A
Har aldrig stött på denna förkortning. Kan du beskriva i vilket sammanhang den förekommer? Verkar den vara civil eller militär? Är du säker på att det är en myndighet, eller kan det vara en föreskrift/ett regelverk?
Lennart A
I et dokument (fra Riksarkivet, tror jeg) står følgende tekst. Jeg har oversatt til engelsk for mitt manuskript.
"A message from TIV to ABA 7 February 1944 describes the identification light in SE-BAC Falken."
Jeg har kopi av dokumentet i mitt arkiv, men jeg vet ikke eksakt hvor, så det vil ta noe tid å finne det.
NIls
"A message from TIV to ABA 7 February 1944 describes the identification light in SE-BAC Falken."
Jeg har kopi av dokumentet i mitt arkiv, men jeg vet ikke eksakt hvor, så det vil ta noe tid å finne det.
NIls
-
En signatur? Fast det brukar inte skrivas med enbart versaler.
Eller kan det vara så att det var en britisk myndighet/enhet?
/Roger
Eller kan det vara så att det var en britisk myndighet/enhet?
/Roger