Hej,
Undrar om någon kan ange exakt positionsangivelse för grupperingsplats 270 i skogsområdet runt Häckeberga.
Om denna plats beskrivs utförligt i en mycket intressant bok som heter "Spår av ett försvar" av militärhistorikern
Leif Högberg.(En bok jag varmt kan rekommendera)Trots att jag är väl förtrogen med omgivningarna runt Sturup
kan jag inte hitta platsen.
Mvh
Jim
Rb 68 Bloodhound
Moderator: Sven-Erik Jönsson
-
Re: Rb 68 Bloodhound
Hej,
Följande koordinat borde ligga ungefär mitt i grupperingsplatsen. N55 33, 178' E013 26, 918' (lat/long decimal). Det går bra att parkera vid vägbommen som ligger från grupperingsplatsen SSE 400 meter. Om du behöver positionen i något annat format går det att ordna.
Mvh
Åkersorken
[ Postad med Android ]
Följande koordinat borde ligga ungefär mitt i grupperingsplatsen. N55 33, 178' E013 26, 918' (lat/long decimal). Det går bra att parkera vid vägbommen som ligger från grupperingsplatsen SSE 400 meter. Om du behöver positionen i något annat format går det att ordna.
Mvh
Åkersorken
[ Postad med Android ]
Hej,
Stort tack för hjälpen.Det får bli en skogspromenad i Häckeberga till helgen om vädret tillåter.
Om jag uppfattat det hela rätt är det området inte långt ifrån ett ställe som heter Olstorp.
Med vänlig hälsning,
Jim
Stort tack för hjälpen.Det får bli en skogspromenad i Häckeberga till helgen om vädret tillåter.
Om jag uppfattat det hela rätt är det området inte långt ifrån ett ställe som heter Olstorp.
Med vänlig hälsning,
Jim
-
Ca 2km SE om OLSTORP, närmaste namn på Terrängkartan är TEGELBRUKET. Grupperingsplatsen ligger ca 200 N om huset vid TEGELBRUKET.
MVH
Åkersorken
MVH
Åkersorken