SFF Fotoarkiv

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Användarens profilbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin

SFF Fotoarkiv

Inlägg av Sven-Erik Jönsson »

Tobias Åman har idag uppdaterat den sökdatabas för vårt fotoarkiv som finns på vår hemsida www.flyghistoria.org.
Arkivet som endast är tillgängligt för SFF medlemmar, innehåller nu mer än 115400 foton.
För bästa sökresultat, följ anvisningarna om sökning som finns efter inloggning. Söker Du på t.ex. flottilj, tänk på att skriva mellanslag mellan F och siffra, samma om Du söker på militär typbeteckning, så måste det också vara mellanslag mellan bokstav och siffra, t.ex. J 34.
Som flygplanstyp kan man göra det enkelt för sig och söka enbart på t.ex. Lansen eller Draken. Jag rekommenderar också att göra en alternativ sökning med sökegenskap "Beskrivning".

Via inloggning till fotoarkivet, så finns även möjlighet att ta del av de flesta årgångarna av SFF tidskrifter, t.ex. Flyghistoriskt Månadsblad och SFT, saknas endast en del årgångar från 2000-talet, men de kommer förhoppingsvis så småningom. Välj i så fall Publikationer istället för Bildarkivet efter inloggning.

Har Du glömt lösenord, så finns en särskild länk att klicka på för att få det automatiskt till den e-postadress som Du är registrerad på.

Stort tack Tobias för Din hjälp.

/Sven-Erik
Användarens profilbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin

Re: SFF Fotoarkiv

Inlägg av Sven-Erik Jönsson »

När Ni upptäcker felaktigheter eller har kompletterande uppgifter om bilder i vårt bildarkiv, så är jag mycket tacksam om Ni mailar uppgift till mig på info@sff.n.se för korrigering. Ange bild nr så jag själv hittar rätt bild sedan.

Tack på förhand

Sven-Erik
Skriv svar

Återgå till "Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del"