![Bild](http://www.sff.n.se/images_aktu_2008/2008-06-15_002-1067571.jpg)
Jag gissar att detta foto är taget vid en flygdag i Sverige.
Moderator: Sven-Erik Jönsson
Var det då Blue Angels var där? Jag var nämligen där då "de blå" var där och minns att jag även såg en ryss som flög aerobatic med en Sukhoi eller Yak. Minns varken årtalet eller namnet på ryssen, men det skulle kunna vara herrn som efterfrågas här.Fredric Lagerquist skrev:Visst har han flugit displays i Sverige. Bilden ser ut att vara tagen på Tullinge, tidigt 90-tal (aug 1992?).
Jäpp, helt korrekt. Från SFFs sammanställning över flygdagar (finns under fliken Flyghistoria i menyraden till vänster om man går via www.sff.n.se):Krister Lindblad skrev:Var det då Blue Angels var där? Jag var nämligen där då "de blå" var där och minns att jag även såg en ryss som flög aerobatic med en Sukhoi eller Yak. Minns varken årtalet eller namnet på ryssen, men det skulle kunna vara herrn som efterfrågas här.Fredric Lagerquist skrev:Visst har han flugit displays i Sverige. Bilden ser ut att vara tagen på Tullinge, tidigt 90-tal (aug 1992?).
mvh / Krister
Jo, det var i augusti 92 Blue Angels var där. Jag vet med bestämdhet att jag inte var där men att jag såg den tätt sammanhållna formationen på kanske 3 mils håll.Krister Lindblad skrev:
..............
Var det då Blue Angels var där? Jag var nämligen där då "de blå" var där och minns att jag även såg en ryss som flög aerobatic med en Sukhoi eller Yak. Minns varken årtalet eller namnet på ryssen, men det skulle kunna vara herrn som efterfrågas här.
mvh / Krister