Hej!
Bifogad bild hittade jag på
http://www.aerobilder.se/web/udda-flygfoton/
Kan någon identifiera flygplanet och eventuellt berätta var och när haveriet skedde samt hur det gick för besättningen.
Tack på förhand
Martin Hellberg, Backamo
Bildfråga. Haveri
Moderator: Sven-Erik Jönsson
- Mats Averkvist
- Kontakt:
Re: Bildfråga. Haveri
Går det att se något av registreringen? Bilden är för liten här på forumet...
-
Kan det være SE-CSF ?
- Sven-Erik Jönsson
- Site Admin
Här är uppgifter om SE-CSF.
Civilregistret
Jag har visserligen ingen uppfattning om haveriet ovan är SE-CSF. Det borde vara möjligt att få ut haverirapporten från Riksarkivet och då kunna se om det är detta flygplan.
Civilregistret
Jag har visserligen ingen uppfattning om haveriet ovan är SE-CSF. Det borde vara möjligt att få ut haverirapporten från Riksarkivet och då kunna se om det är detta flygplan.
-
Hej Martin!
tror Jan har rätt med sin gissning, dvs SE-CSF. Visst, haverirapporten finns på Riksarkivet, men enligt mina noteringar finns inga foto med i den. I alla fall, håller jag med att SE-CSF är bästa kandidat av alla ASA PA-22:orna och även det som syns av regbet.i fotot stämma ganska bra. Ska kika om jag har foto av denna Tri-Pacer under veckan.
tror Jan har rätt med sin gissning, dvs SE-CSF. Visst, haverirapporten finns på Riksarkivet, men enligt mina noteringar finns inga foto med i den. I alla fall, håller jag med att SE-CSF är bästa kandidat av alla ASA PA-22:orna och även det som syns av regbet.i fotot stämma ganska bra. Ska kika om jag har foto av denna Tri-Pacer under veckan.
- Sven-Erik Jönsson
- Site Admin
Här en bild ur SFF fotoarkiv. Kan någon identifiera mannen på bild, så är jag tacksam.