SAAB 105 boken

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

thomas lagman
Inlägg: 72
Blev medlem: 26 feb 2008, 23:26
Kontakt:

SAAB 105 boken

Inlägg av thomas lagman »

Tack för en mycket intressant bok om SAAB 105.
Tack för att man blev omnämnd i förordet av boken.Jag bidrog med lite info om 60131.
Användarens profilbild
Henrik Bergman
Inlägg: 271
Blev medlem: 23 feb 2008, 11:08
Ort: Vargön

Re: SAAB 105 boken

Inlägg av Henrik Bergman »

Har också fått boken... tackar.
Kunde dock konstatera att det inte fanns någon källförteckning.
Lite synd :?

/Henrik Bergman, Vargön
Bengt Ekbladh

Re: SAAB 105 boken

Inlägg av Bengt Ekbladh »

Henrik Bergman skrev:Har också fått boken... tackar.
Kunde dock konstatera att det inte fanns någon källförteckning.
Lite synd :?
/Henrik Bergman, Vargön
Just källförteckning kan ofta vara mycket informativt.
Om man kollar sägs att det finns/fanns en del data som inte ""fick plats"...kommer sen.
Har inte läst hela boka men vad jag sett ses inget "ögonblixtbild av SK 60 2013.
Användarens profilbild
Emil Lindberg
Inlägg: 1136
Blev medlem: 25 feb 2008, 20:35
Ort: Kallinge

Re: SAAB 105 boken

Inlägg av Emil Lindberg »

thomas lagman skrev:Tack för en mycket intressant bok om SAAB 105.
Tack för att man blev omnämnd i förordet av boken.Jag bidrog med lite info om 60131.
Varsego!
Henrik Bergman skrev:Har också fått boken... tackar.
Kunde dock konstatera att det inte fanns någon källförteckning.
Lite synd :?
Vi prioriterade annat. Boken har länge dragits av viss "övervikt". Än värre blev det när den DVD, som målning/märkning och lite annat skulle legat på, ströks (p.g.a kostnader) i början av detta år(?). Tack vare viss "magi" från Svens sida lyckades vi klämma in det ändå. Att börja skära och härja i det komplexa målnings- och märkningskapitlet fanns det inte tid till eftersom mycket annat skulle hinna färdigställas.

Är det något ni undrar är det ju bara att fråga oss som deltagit i arbetet med boken - så länge vi lever d.v.s.

Bengt Ekbladh skrev: Om man kollar sägs att det finns/fanns en del data som inte ""fick plats"...kommer sen.
Data och data... Men det stämmer att en del delämnen, bilder och liknande inte fick plats och en del platsade inte heller. I alla fall jag kommer försöka "pytsa ut" detta i SFT. En del har redan publicerats, en del är inskickat men ännu inte publicerat och en del "snickrar" jag fortfarande på
Bengt Ekbladh skrev:Har inte läst hela boka men vad jag sett ses inget "ögonblixtbild av SK 60 2013.
Vad är det för ögonblicksbild du menar? Vilka SK 60 som är/var aktiva 2013?
Vi hade vissa sådana funderingar men tyckte inte det fyllde någon särskild mening. Och listan hade sannolikt varit inaktuell när boken kommit ut till er. Just 2013 är nog också ett dåligt och krångligt år eftersom 38 SK 60A/B ska eller håller på att uppgraderas, resten tas pö om pö ur tjänst.
Men om man fortsätter att fylla på individlistan med datum för sista flygning, kass-datum och liknande kan man om några år göra i princip vilken skärning man vill, månad för månad.
Skriv svar

Återgå till "Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del"