32187
A 32A
Typ SAAB 32A Lansen
Tillverkare: Svenska Aeroplan AB, Linköping
Tillverkningsnummer: 32.187
Levererat till F 6 1957-10-11 (uppbörd)
Till CVA 1957-10-11 för modifiering av telemontage, bl a installation av navigeringsradar PN-50/A, radarhöjdmätare PH-11/A.
Godkänt 1957-10-18
Påbörjad 1957-10-28
Klar 1957-11-05
Till F 6 1957-11-08
Märkning 6-röd I
F 6 flottiljverkstad för reparation.
Påbörjad 1957-12-20
Klar 1958-01-04
F 6 flottiljverkstad för reparation.
Påbörjad 1958-06-12
Klar 1958-06-24
Haveri 1959-09-09. Höger vingspets skadad vid landning
F 6 flottiljverkstad för modifiering, haverireparation.
Påbörjad 1959-09-29
Klar 1959-12-03
F 6 flottiljverkstad för reparation.
Påbörjad 1960-10-26
Klar 1960-11-03
Märkning 6-röd I (1961-10-12)
F 6 flottiljverkstad för H-tillsyn.
Påbörjad 1963-04-25
Klar 1963-06-11
Märkning 6-14. Ommärkning enligt fo A nr 11 daterad 1964-05-11 gällande från och med 1964-06-01
F 6 flottiljverkstad för H-tillsyn.
Påbörjad 1970-11-02
Klar 1970-11-25
Totalhaveri 1971-03-23 10 km norr Visingsö, Vättern.
Ff fänrik Lars T. L. Mouchard (FFSU) omkom.
Kasserat 1971-08-06. Drifttid total 1680,32 tim. Med motor typ RM5A nr 6205, ebk typ 55 nr 5761
32187 A 32A
Moderator: Sven-Erik Jönsson
-
- Inlägg: 3919
- Blev medlem: 23 feb 2008, 11:58
32187 A 32A
Senast redigerad av Leif Fredin den 24 aug 2016, 09:04, redigerad totalt 1 gång.
-
- Inlägg: 73
- Blev medlem: 21 jun 2018, 17:30
Re: 32187 A 32A
Lars Mouchard blev kvar där ute
Om jag räknar rätt så finns det alltså 2 flygvapenpiloter kvar i Vättern ,
+ 2 civila som flög ett måldragarplan åt Försvaret nedan så är det länkar till Haveri rapporten
http://www.flyghistoria.org/haverier_fo ... 32_187.pdf
http://www.flyghistoria.org/haverier_fo ... 32_187.pdf
http://www.flyghistoria.org/haverier_fo ... 32_187.pdf
http://www.flyghistoria.org/haverier_fo ... 32_187.pdf
http://www.flyghistoria.org/haverier_fo ... 32_187.pdf
http://www.flyghistoria.org/haverier_fo ... e32187.pdf
http://www.flyghistoria.org/haverier_fo ... 710323.pdf
http://www.flyghistoria.org/haverier_fo ... anfall.pdf
http://www.flyghistoria.org/haverier_fo ... 710318.pdf
Hälsningar
Om jag räknar rätt så finns det alltså 2 flygvapenpiloter kvar i Vättern ,
+ 2 civila som flög ett måldragarplan åt Försvaret nedan så är det länkar till Haveri rapporten
http://www.flyghistoria.org/haverier_fo ... 32_187.pdf
http://www.flyghistoria.org/haverier_fo ... 32_187.pdf
http://www.flyghistoria.org/haverier_fo ... 32_187.pdf
http://www.flyghistoria.org/haverier_fo ... 32_187.pdf
http://www.flyghistoria.org/haverier_fo ... 32_187.pdf
http://www.flyghistoria.org/haverier_fo ... e32187.pdf
http://www.flyghistoria.org/haverier_fo ... 710323.pdf
http://www.flyghistoria.org/haverier_fo ... anfall.pdf
http://www.flyghistoria.org/haverier_fo ... 710318.pdf
Hälsningar
Re: 32187 A 32A
32187 A 32A
…
Totalhaveri 1971-03-23 10 km norr Visingsö, Vättern.
….
Nålstens Vänners , FRÄD:s rapport.
""71-03-24 In, Eg, Kl, Dah, Vpl ytb Q?
Flyghaveri F 6. A32 norr Visingsö. Start F17 kl 0100. Sökning inom aktuellt område. Inget resultat. Åter F17 kl 1100. Flygtid 5 tim 55 min. (Tp-tid: 2 tim 40 min). ""
http://home.swipnet.se/nv/uppron.html
Det var mörkernavigering, trol. felmanöver
…
Totalhaveri 1971-03-23 10 km norr Visingsö, Vättern.
….
Nålstens Vänners , FRÄD:s rapport.
""71-03-24 In, Eg, Kl, Dah, Vpl ytb Q?
Flyghaveri F 6. A32 norr Visingsö. Start F17 kl 0100. Sökning inom aktuellt område. Inget resultat. Åter F17 kl 1100. Flygtid 5 tim 55 min. (Tp-tid: 2 tim 40 min). ""
http://home.swipnet.se/nv/uppron.html
Det var mörkernavigering, trol. felmanöver