Hur livar vi upp forumet?
Moderator: Sven-Erik Jönsson
Re: Hur livar vi upp forumet?
Morsning Arne M och Lars S. Nu hoppas jag att Ni gör ett bra jobb och får liv i detta forum.
Jag fick ingen klarhet om vad Hr Leif Fredin hade på sitt hjärta à propos uteblivna svar
För egen del är jag nu utlyft av moderator och tar det på ett enda sätt – jag passar inte här.
Jag bidrog med det jag kunde. Så kör nu hårt pojkar. 'Jag kan tjyvläsa Era inlägg utan
att behöva mitt komplicerade lösenord, som jag nu spolar.'
Sture Tingwall
Jag fick ingen klarhet om vad Hr Leif Fredin hade på sitt hjärta à propos uteblivna svar
För egen del är jag nu utlyft av moderator och tar det på ett enda sätt – jag passar inte här.
Jag bidrog med det jag kunde. Så kör nu hårt pojkar. 'Jag kan tjyvläsa Era inlägg utan
att behöva mitt komplicerade lösenord, som jag nu spolar.'
Sture Tingwall
- Lars Sundin
Hej Sommarsol!
Illa har du bemötts, men jag är inte förvånad.
Jag skriver detta på en främmande dator i din skolstad Uppsala. Snart ska himlen i nordost ljusna (sommarsolen är på bettet!) och jag får se slottets fasad, sedd fån väst, avteckna sig. Om jag vrider på huvudet.
Datorns innehavarínna gick latinlinjen (dock ej i Uppsala) och kan sin Catullus, och gillade starkt din berättelse "giv mig tusen kyssar". Hon har förresten åt mig sparat klippet i Upsala Nya Tidning om ditt 60-års studentjubileum nyligen, men det har du nog redan sett.
Jag förstår inte varför forumets moderator en gång inte fattade detta inlägg och dess associationer till svensk flyghistoria. Samma "smalspårighet" har märkts vid många andra tillfällen.
Moderatorer och antagligen många andra tror kanske att det är möjligt att föra intressanta tankeutbyten genom att "hålla sig till ämnet" och genom att undvika s k "personliga påhopp". (Den nye moderatorns riktlinjer lät tyvärr inte lovande.) Sanningen har väl varit att vissa personer fått påhoppas (som en viss museichef) medan andra inte får kritiseras, såsom moderatorn/imperatorn själv. Han har lagparagrafer han då skräms med.
Finner denna dator "vresig" och behöver nog putsa texten när jag kommer hem.
Flyghistoria kan vara så många olika saker och alla intresseinriktningarar ska respekteras i en flyghistorisk förening.
Illa har du bemötts, men jag är inte förvånad.
Jag skriver detta på en främmande dator i din skolstad Uppsala. Snart ska himlen i nordost ljusna (sommarsolen är på bettet!) och jag får se slottets fasad, sedd fån väst, avteckna sig. Om jag vrider på huvudet.
Datorns innehavarínna gick latinlinjen (dock ej i Uppsala) och kan sin Catullus, och gillade starkt din berättelse "giv mig tusen kyssar". Hon har förresten åt mig sparat klippet i Upsala Nya Tidning om ditt 60-års studentjubileum nyligen, men det har du nog redan sett.
Jag förstår inte varför forumets moderator en gång inte fattade detta inlägg och dess associationer till svensk flyghistoria. Samma "smalspårighet" har märkts vid många andra tillfällen.
Moderatorer och antagligen många andra tror kanske att det är möjligt att föra intressanta tankeutbyten genom att "hålla sig till ämnet" och genom att undvika s k "personliga påhopp". (Den nye moderatorns riktlinjer lät tyvärr inte lovande.) Sanningen har väl varit att vissa personer fått påhoppas (som en viss museichef) medan andra inte får kritiseras, såsom moderatorn/imperatorn själv. Han har lagparagrafer han då skräms med.
Finner denna dator "vresig" och behöver nog putsa texten när jag kommer hem.
Flyghistoria kan vara så många olika saker och alla intresseinriktningarar ska respekteras i en flyghistorisk förening.
Mig veterligen har ingen blivit utlyft..? Jag borde veta eftersom jag modererar. Jag har heller inte behövt plocka bort annat än sånt som inte hade med tråden att och då har jag förklarat det.
Jag tycker nog att tonen varit hyfsad hittills? Givetvis tillåts saklig kritik, mot alla, inklusive undertecknad.
Skicka gärna ett PM om det är något som strular!
Jag tycker nog att tonen varit hyfsad hittills? Givetvis tillåts saklig kritik, mot alla, inklusive undertecknad.
Skicka gärna ett PM om det är något som strular!
Fredrik Zetterberg
Jag hade inte hunnit slänga lösengrejen, förrän jag läste ovanstående från moderatoren.
Men om det inte platsade i rätt låda, fanns väl möjlighet att flytta den till RÄTT låda?
Det kanske fanns något tänkvärt där? Sture Tingwall
Men om det inte platsade i rätt låda, fanns väl möjlighet att flytta den till RÄTT låda?
Det kanske fanns något tänkvärt där? Sture Tingwall
Hej Sture!
Jo, jag hade kunnat flytta texten. Men jag lyckades inte klura ut HUR.. Du får ha lite tålamod, jag är inte riktigt varm i kläderna med hur forummjukvaran funkar än!
Jo, jag hade kunnat flytta texten. Men jag lyckades inte klura ut HUR.. Du får ha lite tålamod, jag är inte riktigt varm i kläderna med hur forummjukvaran funkar än!
Fredrik Zetterberg
Re: Hur livar vi upp forumet? – hur blir det då med BBCoden?
Hej Fredrik!ecafrze skrev:Hej Sture!
Jag hoppar in här i tråden apropå att du nämner forummjukvaran och att vi alla är barn i början (läs: att du inte hunnit bli riktigt varm i kläderna än). Då kanske du också kan fixa att vi har tillgång till BBCode-inställningarna även i de tre nya lådorna Flygvapenhistoria, Civilflyghistorier och Off-topic. Jag har ställt frågan om BBCode två gånger den senaste tiden eftersom jag tycker vi borde ha tillgång till samma redigeringsmöjligheter i alla 'lådorna' här i forumet men ännu ej fått något svar! Men tredje gången gillt heter det ju.
PS. Jag tror att det är fördelaktigt att kunna presentera våra inlägg på bästa grafiska sätt med hjälp av BBCode-alternativen. Jag inbillar mig att om vi ger inläggen en attraktiv och därmed lättläst form så lockar det också till mer forumläsning med efterföljande större sannolikhet för att någon sedan ger sig in i den lite 'avsomnade' debatten och svarar. Dvs. att man på detta sätt kan bidraga till att liva upp forumet! Och det är ju det den här tråden ska handla om!
Jag har gjort en egen liten undersökning här. Den visar, att idoge Bengt Ekbladh dominerar inläggen på Allmänna sidan, men får dessvärre inte många kommentarer till sin inlägg, som är ganska specifika. Varför inte låta den mannen få en egen låda - "bengts"? Dingwall