Ny global moderator!
Moderator: Sven-Erik Jönsson
Ny global moderator!
Hej på er glada SFF:are!
Jag har precis i dagarna accepterat att ta över efter min vän Sven-Erik Jönsson som global moderator här på forumet. Sedan tidigare hjälper jag till med att moderera SFF på Facebook. Jag hade ju dessutom förmånen att få arbeta i arbetsgruppen för ökad öppenhet inom SFF.
Först och främst vill jag tacka Sven-Erik som gjort ett fantastiskt jobb under lång tid!
Här på forumet (liksom på Facebook) kommer jag att acceptera en hög nivå, men endast så länge den sker i GOD TON! (För er som tvekar om vad detta betyder, så innebär detta att relevant kritik är OK, under förutsättning att den framförs på ett konstruktivt sätt. Det är under inga som helst omständigheter okej med personangrepp!).
Om man bryter mot ovanstående MYCKET enkla regler så kommer jag först och främst be vederbörande att själv ändra sitt inlägg, alternativt ta bort det. Först därefter går jag in och "modererar".
Behandla andra som du vill bli behandlad själv med andra ord!
Jag ser fram emot att få följa alla inlägg (och göra ett och annat själv också!).
Väl mött, kamrater!
Jag har precis i dagarna accepterat att ta över efter min vän Sven-Erik Jönsson som global moderator här på forumet. Sedan tidigare hjälper jag till med att moderera SFF på Facebook. Jag hade ju dessutom förmånen att få arbeta i arbetsgruppen för ökad öppenhet inom SFF.
Först och främst vill jag tacka Sven-Erik som gjort ett fantastiskt jobb under lång tid!
Här på forumet (liksom på Facebook) kommer jag att acceptera en hög nivå, men endast så länge den sker i GOD TON! (För er som tvekar om vad detta betyder, så innebär detta att relevant kritik är OK, under förutsättning att den framförs på ett konstruktivt sätt. Det är under inga som helst omständigheter okej med personangrepp!).
Om man bryter mot ovanstående MYCKET enkla regler så kommer jag först och främst be vederbörande att själv ändra sitt inlägg, alternativt ta bort det. Först därefter går jag in och "modererar".
Behandla andra som du vill bli behandlad själv med andra ord!
Jag ser fram emot att få följa alla inlägg (och göra ett och annat själv också!).
Väl mött, kamrater!
Fredrik Zetterberg
- Lars Sundin
Re: Ny global moderator!
Man får önska lycka till.
SFF forum är viktigt och bör vara platsen där alla kan/får föra fram flyghistoriska fakta, frågor, funderingar och idéer.
Samt skrönor...
Lars S
SFF forum är viktigt och bör vara platsen där alla kan/får föra fram flyghistoriska fakta, frågor, funderingar och idéer.
Samt skrönor...
Lars S
-
Även jag önskar välkommen och hoppas på ett öppet och intressant forum...nyfiket och kunnigt, men även kritiskt där det hör hemma...
Hans Krensler
Hans Krensler
Jag tror det ska bli roligt och trevligt det här!
En sak till (som jag även argumenterar hårt för i Viggen- och Gripengrupperna på Facebook, som numera har över 2200 medlemmar vardera) är att man ska hålla sig "on-topic". I det här fallet, flygrelaterat, på ett eller annat sätt! Men det är kanske en självklarhet?
En sak till (som jag även argumenterar hårt för i Viggen- och Gripengrupperna på Facebook, som numera har över 2200 medlemmar vardera) är att man ska hålla sig "on-topic". I det här fallet, flygrelaterat, på ett eller annat sätt! Men det är kanske en självklarhet?
Fredrik Zetterberg
Hej! Jag skriver som de andra Välkommen! Och det är nog bara bra att upprepa det här med 'on-topic' även om det förstås är en självklarhet. Däremot är det inte lika självklart vad som menas med 'flygrelaterat'? Eftersom forumet är en del av Svensk Flyghistorisk Förening inställer sig lätt frågan om det måste vara flyghistoriskt relaterat eller ej?ecafrze skrev:Jag tror det ska bli roligt och trevligt det här!
Mitt intryck är att flygrelaterat inte behöver vara enbart gamla biplan från förra seklets första två årtionden utan att det kan vara ett rätt brett flygspektrum vi spelar med. Men det kunde kanske vara trevligt att få detta bekräftat av den nye 'globale moderatorn' att så är fallet! Jag tolkar dina ord '... på ett eller annat sätt!' just som att vi har förhållandevis stor frihet att diskutera allt som flyger inklusive senaste flygplan som Gripen E/F och modernaste fly-by-wire passagerarjet som B787 och Airbus senaste skapelser.
Grattis till den viktiga uppgiften!
Kanske svårt att säga välkommen till en veteran på forumet :)
Kanske svårt att säga välkommen till en veteran på forumet :)
- Sven-Erik Jönsson
- Site Admin
Jag är mycket glad att Du tog på Dig uppgiften som ansvarig för forumet. Jag vet att Du kommer att klara det mycket bra och få forumet att lyfta.
Lycka till!
Sven-Erik
Lycka till!
Sven-Erik
- Hans O. Sandström
Ställer mig i kön och säger välkommen!
Lycka till!
Sven-Erik , tack för stor hjälp med bilder
etc. under år som varit!!
Hans
SFF-F
[ Postad med iPhone ]
Lycka till!
Sven-Erik , tack för stor hjälp med bilder
etc. under år som varit!!
Hans
SFF-F
[ Postad med iPhone ]
Flyghistoria skapas varje dag. Således är ALLT som har med flyg att göra flyghistoria. Enkelt, eller hur?
Fredrik Zetterberg
Fint ecafrze / Fredrik Zetterberg
Du skriver: Flyghistoria skapas varje dag. Således är ALLT som har med flyg att göra flyghistoria.
Mycket sant.
Som sagt Välkommen .
Några frågesaker...:!
Hur ser du/vi på att man ibland uppenbarligen inte kan hålla sig till frågeställarens fråga?
Utan ibland helt omotiverat påstår /frågar om något helt annat ?
””Upplivningsförsöket”” av forumet som vissa säger att de håller på med verkar nog på forumet fått till resultat att det blivit än färre inlägg.?
>>Således, jag vill att vi får till ett forum som välkomnar nya flygentusiaster samtidigt som det värnar om nuvarande medlemmar! Alla ska känna sig välkomna!>>
Skrev du.
Nya ”lådor” har ju tillkommit....man/vissa ! skall kanske vara i ”rätt låda” …. Vink !
Ja några synpunkter på forumet just nu, väntar med spänning på din respons.
Med vänlig hälsning Bengt Ekbladh
Du skriver: Flyghistoria skapas varje dag. Således är ALLT som har med flyg att göra flyghistoria.
Mycket sant.
Som sagt Välkommen .
Några frågesaker...:!
Hur ser du/vi på att man ibland uppenbarligen inte kan hålla sig till frågeställarens fråga?
Utan ibland helt omotiverat påstår /frågar om något helt annat ?
””Upplivningsförsöket”” av forumet som vissa säger att de håller på med verkar nog på forumet fått till resultat att det blivit än färre inlägg.?
>>Således, jag vill att vi får till ett forum som välkomnar nya flygentusiaster samtidigt som det värnar om nuvarande medlemmar! Alla ska känna sig välkomna!>>
Skrev du.
Nya ”lådor” har ju tillkommit....man/vissa ! skall kanske vara i ”rätt låda” …. Vink !
Ja några synpunkter på forumet just nu, väntar med spänning på din respons.
Med vänlig hälsning Bengt Ekbladh
Hej Gänget och Fredrik!
Jag säger lycka till till Fredrik och grattis till oss forumsnubbar, som genom Fredriks inhopp
fått lite av glädjefnatt – nytt, friskare liv i Forumet (hoppas vi). I samma veva också en
självklar hyllning och tack till Mr Jönssons insats under många år.
Sture Tingwall
Jag säger lycka till till Fredrik och grattis till oss forumsnubbar, som genom Fredriks inhopp
fått lite av glädjefnatt – nytt, friskare liv i Forumet (hoppas vi). I samma veva också en
självklar hyllning och tack till Mr Jönssons insats under många år.
Sture Tingwall