Duxford & Old Warden

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

willone242
Kontakt:

Duxford & Old Warden

Inlägg av willone242 »

Hallå - jo jag undrar som så, att i år så sammanfaller Flyguppvisningen den 6-7 sept. med flyguppvisningen i Old Warden den 7 sept, vilket betyder att man kan hinna med båda dessa. är det någon som har varit i Old Warden på deras uppvisning, kan ge litet ipps? Som jag fattar det så är det bara en timmes tåg från Cambridge till Biggleswade, och därifrån ca 5 km till Old Warden. Inga större problem att ta sig med andra ord. Med stället i sig, är det sevärt?

W
Användarens profilbild
Kenneth Johansson
Kontakt:

Inlägg av Kenneth Johansson »

Nog är det sevärt alltid! Ganska litet gräsfält, några mindre hangarbyggnader etc och en kafeteria/souvenirbutik, är vad jag kommer ihåg av mina besök på Old Warden under 80-talet. Men vad som, framförallt, är tjusningen med stället är den speciella stämning som finns där och som saknas på t.ex. Dux. Det är svårt att beskriva, men det känns mysigt och vänligt på något sätt. Sedan har man ju en samling mycket gamla flygbara maskiner att titta på, som är svårt att hitta någon annan stans.

Kenneth
Användarens profilbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin

Old Warden

Inlägg av Sven-Erik Jönsson »

För ganska många år sedan besökte jag Old Warden vid två olika tillfällen i samband med flygdagar där. Mycket folk, trots att det vid det ena tillfället regnade hela dagen och det är nog de flygdagar som jag verkligen kan säga har varit mest sevärda för min del.
Kan verkligen rekommenderas.
/Sven-Erik
Användarens profilbild
Lars Sundin

Inlägg av Lars Sundin »

Jo, jag har genom läsande genom åren också förstått att det är "brittiskt charmigt". Många gamla plan, även om man väl har en Hurricane och Spitfire i Shuttleworth-samlingarna. Här är "programmet":http://www.shuttleworth.org/

Kanske man får se en Bristol Boxkite flyga, en sådan som Olle Dahlbeck flög med här hemma en gång. Se http://www.youtube.com/watch?v=nBFFXhi6QEc.

Lars S, som nog beger sig till Vallentuna den dagen
willone242
Kontakt:

Inlägg av willone242 »

jag har uppdaterat optiken på kameran inför årets resa ganska ordentligt, så om det blir några bra bilder så lägger jag ut dem direkt jag kommer tillbaks. Det nya objektivet är 600mm digitalt, dvs 1200mm analogt, så det borde räcka för att ta porträttbilder på piloterna :-)
Skriv svar

Återgå till "Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del"