29974
S 29C
Typ SAAB 29C
Tillverkare: Svenska Aeroplan AB, Linköping
Tillverkningsnummer: 29.974
Levererat till F 11 1956-03-19
Godkänt 1956-04-10
Till CVM 1956-09-14. Modifiering, bl a förstärkning av vinge vid infästning för fälltankar.
Påbörjad 1956-09-18, klar 1956-10-09
Till F 11 1956-10-09
Överlämnat till F 21 1960-09-26
F 21 flottiljverkstad; H-tillsyn. Påbörjad 1962-10-09, klar 1962-11-05
Överlämnat till F 3 1967-11-08
Märkning 3-20
Kasserat 1970-06-16 med motor typ RM2 nr 5293. Flygplanet med motor, flygradiostation FRS, navigeringsradar
PN-502/A, instrumentering och övrig utrustning till Johannisbergsskolan, Västerås förfogande för utbildningsändamål.
29974 S 29C
Moderator: Sven-Erik Jönsson
-
- Inlägg: 767
- Blev medlem: 13 nov 2012, 00:46
- Ort: Oslo
-
- Inlägg: 75
- Blev medlem: 21 jun 2018, 17:30
Re: 29974 S 29C
detaljstudie av cockpit , en hel del ändrat från orginal S29 , inga kamera reglage ,ny radio ,nytt kursgyro ,mm
den har säkerligen avslutat sin karriär som måldragare
om någon har nån av de små skyltarna eller andra detaljer liggande så är undertecknad mycket intresserad av köp-byte
den har säkerligen avslutat sin karriär som måldragare
om någon har nån av de små skyltarna eller andra detaljer liggande så är undertecknad mycket intresserad av köp-byte
-
- Inlägg: 75
- Blev medlem: 21 jun 2018, 17:30
Re: 29974 S 29C
eller DME i nutida benämning
Re: 29974 S 29C
29974 S 29C
”Cesar 20” (29974) togs i tjänst på F 11 i april 1956, flyttades till F 21 hösten 1960 och märktes som ”röd Sigurd”.
Det är okänt vilket nummer det fick när nummermärkningen infördes 1964.
Bild ...från sommaren 1983.
https://omflygplan.wordpress.com/2013/1 ... an-malmen/
”Cesar 20” (29974) togs i tjänst på F 11 i april 1956, flyttades till F 21 hösten 1960 och märktes som ”röd Sigurd”.
Det är okänt vilket nummer det fick när nummermärkningen infördes 1964.
Bild ...från sommaren 1983.
https://omflygplan.wordpress.com/2013/1 ... an-malmen/