Bildfråga Norrländska flygplatser

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Användarens profilbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin

Bildfråga Norrländska flygplatser

Inlägg av Sven-Erik Jönsson »

Har skannat för SFF fotoarkiv diabilder ur Iwan Norrmans donerade samling. Han har fotograferat en hel del miljöer från olika Norrländska flygplatser år 1997.
Här är fyra foton, sannolikt från fyra olika platser, tre första troligen Norrbotten, sista bilden möjligen längre söderut i Norrland, som jag är tacksam för hjälp med identifiering var de är tagna.
Foto 002-1140850. Foto: Iwan Norrman
Foto 002-1140850. Foto: Iwan Norrman
Foto: 002-1140851. Foto: Iwan Norrman
Foto: 002-1140851. Foto: Iwan Norrman
Foto: 002-1140853. Foto: Iwan Norrman
Foto: 002-1140853. Foto: Iwan Norrman
Foto: 002-1140873. Detta foto kan ev. vara taget längre söderut i Norrland. Foto: Iwan Norrman
Foto: 002-1140873. Detta foto kan ev. vara taget längre söderut i Norrland. Foto: Iwan Norrman
I SFF Fotoarkiv har vi väldigt lite foton på flygplatser och flygplatsbyggnader, och vi är tacksamma för hjälp med komplettering med foton, både från förr och nu.
/Sven-Erik
Bengt Ekbladh

Re: Bildfråga Norrländska flygplatser

Inlägg av Bengt Ekbladh »

Skylten:::: Flygfältsv........bör ju ge vissa aningar......dock att det säkert funnits vid flera andra platser?
Fotot sägs vara taget 1997.
Platsen frågas !...?
Användarens profilbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin

Re: Bildfråga Norrländska flygplatser

Inlägg av Sven-Erik Jönsson »

Flygfältsvägen finns vid många flygplatser, bl.a. Boden, Kiruna, Kalix, Moskole, Piteå, Skellefteå och många fler.
Jag har jämfört med bl.a. Eniros kartor och det kan var Skellefteå, men jag är inte säker.
/Sven-Erik
Skriv svar

Återgå till "Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del"