SE-IHL
Typ: Cessna 404 Titan
c/n: 404-0829
Tillverkad år 1982
Fd N6806Q
Interimregistrering 1982-03 Swedair AB, Bromma (se SE-IHP) modifirat för kustbevakningsuppgdrag
Ej registrerat, blev PH-MPC (Maritime Patrol), senare G-TASK
SE-IHL, Cessna 404 Titan
Moderator: Sven-Erik Jönsson
- Sven-Erik Jönsson
- Site Admin
- Inlägg: 10003
- Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
- Ort: Haverdal, Halmstad
-
- Inlägg: 4246
- Blev medlem: 01 mar 2008, 15:47
(SE-IHL) Cessna 404 Titan
SE-IHL inte officiellt upptaget i SWECAR:et och därför skall vara (SE-IHL).
G-TASK avregistrerad 20181122 som PWFU.
https://abpic.co.uk/pictures/view/1519788
Source credit: G-INFO
G-TASK avregistrerad 20181122 som PWFU.
https://abpic.co.uk/pictures/view/1519788
Source credit: G-INFO
Senast redigerad av Paul R Compton den 20 jan 2025, 10:47, redigerad totalt 1 gång.
- Sven-Erik Jönsson
- Site Admin
- Inlägg: 10003
- Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
- Ort: Haverdal, Halmstad
Re: SE-IHL, Cessna 404 Titan
Även om registreringen i svenskt register aldrig fullföljdes, så var den påmålad.
-
- Inlägg: 4246
- Blev medlem: 01 mar 2008, 15:47
SE-IHL Cessna 404 Titan
Inget konstigt med det här alls. Som vi kan se i historiken SE-IHL interimsregistrerades - förmodligen för leveransflygning och tilltänkt import - utan att få LvB utfärdat innan export till Nederländerna. Enligt lag alla interimsregistrerade luftfartyg måste har SE- beteckningen på tejpad eller målad för leveransflygningar, omflyttningar, import, osv. Jag har ett flertal sådana bilder där SE- beteckningen/markering syns på luftfartygen utan att någonsin förekomma i SWECAR:et.Även om registreringen i svenskt register aldrig fullföljdes, så var den påmålad.