SE-GGP
Typ: Cessna F150L
c/n: F150-1128
Tillverkad år 1974 i Reims, Frankrike
Fd (D-EOQC)
Interimregistrering 1974-10 Borlänge Flygklubb, Borlänge
Registrerad 1974-11-12 Borlänge Flygklubb, Borlänge
1982-05 J E Olsson, Karlshamn
1983-08-11 Grundstenen 13939 AB, Karlshamn
1985-02-18 Västeråsflyg, Västerås
Haveri 2000-05-20 Gistad mellan Linköping och Norrköping, stall i marken vid en flygtävling. 1 omkom.
Lu 2000-01-31
Avreg 2001-05-30
SE-GGP, Cessna F150L
Moderator: Sven-Erik Jönsson
- Sven-Erik Jönsson
- Site Admin
- Inlägg: 9955
- Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
- Ort: Haverdal, Halmstad
-
- Inlägg: 1450
- Blev medlem: 24 feb 2008, 12:38
Re: SE-GGP, Cessna F150L
Översta bilden är tagen på Siljansnäs flygfält.
/Hans.
/Hans.
-
- Inlägg: 1450
- Blev medlem: 24 feb 2008, 12:38
Re: SE-GGP, Cessna F150L
Foto: Hans Spritt.
-
- Inlägg: 4145
- Blev medlem: 01 mar 2008, 15:47
SE-GGP[2] Reims/Cessna F150L
Korrekta typben. enligt tillverkaren skall vara Reims/Cessna F150L.
J-E Olsson, Karlshamn infördes i registret som ägare 19820524.
Ägare Grundstenen 13939 AB, Karlshamn namnändrades 19840206 till I.B.A. International Business Air AB, Karlshamn.
Ägare fr.o.m 19850218 hette Föreningen Västeråsflyg, Västerås.
Avregistreringsorsak 20010530 som saknas i historiken är Totalhaveri.
Och en länk till haverirapport #RL 2001:04 ...
https://www.shk.se/download/18.2d6f089b ... 001_04.pdf
Source credits: LFV Centralarkivet, TS online registret & Havkom
J-E Olsson, Karlshamn infördes i registret som ägare 19820524.
Ägare Grundstenen 13939 AB, Karlshamn namnändrades 19840206 till I.B.A. International Business Air AB, Karlshamn.
Ägare fr.o.m 19850218 hette Föreningen Västeråsflyg, Västerås.
Avregistreringsorsak 20010530 som saknas i historiken är Totalhaveri.
Och en länk till haverirapport #RL 2001:04 ...
https://www.shk.se/download/18.2d6f089b ... 001_04.pdf
Source credits: LFV Centralarkivet, TS online registret & Havkom