SFF på facebook

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Bengt Ekbladh

SFF på facebook

Inlägg av Bengt Ekbladh »

SFF på facebook
Ni kollar väl in ibland på SFF facebook?

https://www.facebook.com/Flyghistoria/posts
Användarens profilbild
Björn Bäcklund

Re: SFF på facebook

Inlägg av Björn Bäcklund »

Nej. FB är en totalt värdelös plattform. man blir bara irriterad om man försöker hitta något man läst tidigare.
Bengt Ekbladh

Så verkar rätt många reagera/tänka.!.....Men har du verkligen kollat?
Just nu tänker jag inte SFF! ….men kolla ibland ,,,,
Man kan få ”ögonblicks” insikter......och ok lite jamp?
Kolla , nått kan oftast vara nyttigt.
Användarens profilbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin

Inlägg av Sven-Erik Jönsson »

Håller med dig Björn, Facebook är endast något för nuet, att där hitta något som skrevs för några dagar sedan ibland är nästan omöjligt.
Roger Andreasson

Inlägg av Roger Andreasson »

Det finns ju sökfunktion i grupperna, men den är inte jättebra
Bengt Ekbladh

Kan detta vara ett sätt att hitta saker igen?.....(spara för att senare läsa och Hitta?)

Facebooks Spara
När du ser ett inlägg du vill läsa senare, klicka på den lilla pilen i det övre högra hörnet av inlägget.
1. Klicka sedan på Spara inlägg.
2. Länken sparas nu under Sparat, en liten röd flagga i kolumnen till vänster. Har du inte redan en sådan skapas den när du sparar något första gången.
3. Klicka på Sparat och du hittar alla dina favorithistorier. Den fungerar även med en video dina vänner upp.

Du kan spara vilka inlägg som helst, de behöver inte innehålla länkar. Om du vill radera dem när du läst dem är det bara att klicka på det lilla krysset i övre hörnet av det du sparat.

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.665513 ... %3A29%3A54

Spara inläggen om du inte har tid just nu, men vill kolla dem senare.

Har inte kollat än....kanske det bara går om man använder Windows 10 ?.....(nä jag har "lilla pilen" och har alltid haft den , men inta använt, och använder Windows 7)
Någon som har erfarenhet av detta?

Pröva och se hur det funkar, berätta!
Användarens profilbild
Per Björkqvist

Inlägg av Per Björkqvist »

Fungerar utmärkt i Windows 7.
Tack för bra tips Bengt,oftast är det ju stört omöjligt att hitta igen något man såg bara för en timme sedan :o
Användarens profilbild
Lars Sundin

Inlägg av Lars Sundin »

Tack Bengt för ett bra tips!

Fast det tog mig hela 2 timmar mitt i natten att hitta den lilla pil det talas om i de anvisningar du citerar (och andra anvisningar; jag har snott runt på webben)! En knappt synlig ljusgrå nedåtpil i slutet av inläggets rubrikrad kan man också uttrycka det som. Och jag är ändå van vid att använda samma pil vid mina egna inlägg eller kommentarer, när jag ändrar eller ångrar dem.

Pilen (när det gäller andras inlägg) kan tydligen betyda både "spara länk" eller "spara inlägg". Vad nu skillnaden är. Bra är att man även får med kommentarerna till inlägget, de är ofta det intressantaste.

I tråden "Vertol" länkade jag till ett inlägg från "RAF Photographer" medelst dennes "konto-adress". En mer framtidssäker länkning vore till inlägget direkt vars adress man får genom sparfunktionen och som är https://www.facebook.com/rafphotographe ... 253748892/

Nu kan jag somna lugnt!
Skriv svar

Återgå till "Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del"