SE-ISN
Typ: SAAB 340A
c/n: 340A-137
Tillverkad år 1988
Fd SE-F37 (SAAB för provflygning 1988-11-18 och målning i England)
Registrerad 1988-12-30 Finroc AB, Malmö AB, levererad 1988-12-30 LPI.
Innehavare 1988-11-11 Swedair AB, Solna
1991-06-03 Nordbanken Finans AB, Stockholm
Innehavare 1991-06-03 Swedair AB, Stockholm-Arlanda
Avreg 1994-07-06 Sålt till Nya Zealand, reg ZK-NLH, ferryflygning ARN-Budapest-Larnaca-Bahrain-Muscat-Bombay-Colombo-Medan-Singapore-Bali-Darwin-Townsville-Brisbane-Aukland-Nelson 1994-06-17 till 1994-06-27.
Registrerad 2009-06-29 Spitfire Investments Limited, SURREY, UK
Avreg 2009-11-04 Exporterad till Rumänien, reg YR-DAB.
SE-ISN, SAAB 340A
Moderator: Sven-Erik Jönsson
- Sven-Erik Jönsson
- Site Admin
- Inlägg: 9955
- Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
- Ort: Haverdal, Halmstad
-
- Inlägg: 3394
- Blev medlem: 23 feb 2008, 08:50
Re: SE-ISN, SAAB 340A
Efter YR-DAB följde registreringen 9G-CTQ
/Lars Larsson
/Lars Larsson
Senast redigerad av Lars Larsson den 10 okt 2016, 19:08, redigerad totalt 1 gång.
-
- Inlägg: 1596
- Blev medlem: 23 feb 2008, 14:33
- Ort: Solna
Re: SE-ISN, SAAB 340A
Foto Tommy Lakmaker Arlanda/ARN 1992-05-14
-
- Inlägg: 4151
- Blev medlem: 01 mar 2008, 15:47
SE-ISN[1]+[2] SAAB SF340A
Ett par saker som borde rättas till.
Korrekt typbenämning v.g. 340A-137 är och har alltid varit en SAAB SF340A.
Swedair AB, Solna blev officiellt innehavare redan vid inregistrering 19881230 mao inte 19881111.
Exported New Zealand 19940706 som ZK-NLH[1] och därefter 20080108 blev N662RH.
Hela regsekvensen enligt min DB är:
SE-F37>SE-ISN>ZK-NLH[1]>N662RH>SE-ISN[2]>YR-DAB[2]>9G-CTQ
Enligt uppgifter på olika forum/gruppsidor på nätet, 9G-CTQ PWFU 2013 Accra-Kotoka och syntes på Google Earth på samma plats senast 2022.
Source credits: LFV Centralarkivet, TS, FAA N Number Enquiry & ABN
Korrekt typbenämning v.g. 340A-137 är och har alltid varit en SAAB SF340A.
Swedair AB, Solna blev officiellt innehavare redan vid inregistrering 19881230 mao inte 19881111.
Exported New Zealand 19940706 som ZK-NLH[1] och därefter 20080108 blev N662RH.
Hela regsekvensen enligt min DB är:
SE-F37>SE-ISN>ZK-NLH[1]>N662RH>SE-ISN[2]>YR-DAB[2]>9G-CTQ
Enligt uppgifter på olika forum/gruppsidor på nätet, 9G-CTQ PWFU 2013 Accra-Kotoka och syntes på Google Earth på samma plats senast 2022.
Source credits: LFV Centralarkivet, TS, FAA N Number Enquiry & ABN