Logga in - Logga in - Logga in
Moderator: Sven-Erik Jönsson
-
Logga in - Logga in - Logga in
Kan inte forumet fås att minnas min inloggning så att jag slipper göra om det vid varje besök? Var det inte så när forumet öppnades?
-
Hej Curt!
Jag har inga problem på andra phpBB-forum, exempelvis Air Warfare Forum
När jag inte är inloggad på AWF finns det (längst ned) bredvid rutorna för användarnamn och lösenord ytterligare en ruta för "logga in mig automatiskt" men den senare saknas på SFF. Jag kan nästan svära på att rutan fanns i början, annars hade jag reagerat direkt.
Editerat:
Jag inser nu att jag uttryckt mig fel. Webläsaren (Internet Explorer 6) kommer ihåg mitt användarnamn och lösenord. Jag behöver bara skriva in första bokstaven så kommer resten automatiskt. Det är forumet som inte har den där "bockrutan" för att komma ihåg mig så att jag slipper logga in gång efter annan.
Jag har inga problem på andra phpBB-forum, exempelvis Air Warfare Forum
När jag inte är inloggad på AWF finns det (längst ned) bredvid rutorna för användarnamn och lösenord ytterligare en ruta för "logga in mig automatiskt" men den senare saknas på SFF. Jag kan nästan svära på att rutan fanns i början, annars hade jag reagerat direkt.
Editerat:
Jag inser nu att jag uttryckt mig fel. Webläsaren (Internet Explorer 6) kommer ihåg mitt användarnamn och lösenord. Jag behöver bara skriva in första bokstaven så kommer resten automatiskt. Det är forumet som inte har den där "bockrutan" för att komma ihåg mig så att jag slipper logga in gång efter annan.
-
- Sven-Erik Jönsson
- Site Admin
Svar om Automatisk inloggning
Vi har under de sista två dagarna haft några som registrerat sig som användare, som är identiska med sådana som tidigare placerat skräpinlägg med virus, porrlänkar m.m. Några inlägg har de dock inte hunnit göra innan jag spärrat dessa för fortsatt användning, men på rekommendation har jag slagit av funktionen automatisk inloggning för att minska risken för att vi skall fortsatta få dessa skräpinlägg.
Skall dock kolla upp det ytterligare, kanske vi kan fortsätta tillåta funktionen.
Mvh
Sven-Erik
Skall dock kolla upp det ytterligare, kanske vi kan fortsätta tillåta funktionen.
Mvh
Sven-Erik
-
Sådana "puckon" finns överallt. Jag är moderator på ett forum av typen vBulletin och där finns möjligheten att spärra inlägg med länkar. Funktionen är kopplad till antalet inlägg en användare gjort. Är det mindre än tio så ska inlägget godkännas av en moderator. Jag skulle alltså inte kunnat ha min länk till AWF i mitt förra inlägg utan att någon moderator godkänt inlägget. Om länken hade varit till "porrpelles hörna" så hade den inte godkänts och jag hade som användare blivit spärrad. Användare med fler än tio inlägg är sannolikt OK.
Är det av samma anledning som Personliga Meddelanden är avstängt?
Är det av samma anledning som Personliga Meddelanden är avstängt?
- Mats Averkvist
- Kontakt:
- Mikael Olrog
-
problemet med spam inlägg är mycket vanligt på PHPBB2 plattformen. Det finns moddar man kan göra i koden för att slippa dem men det kommer inte helt att försvinna.
PHPBB3 är betydligt bättre mot "robot användare"som det egentligen handlar om. Det är program som utnyttjar en svaghet i PHP koden som gör att de kan registrera sig direkt in i databasen. Den funktionen är igentäppt på PHPBB3
PHPBB3 är betydligt bättre mot "robot användare"som det egentligen handlar om. Det är program som utnyttjar en svaghet i PHP koden som gör att de kan registrera sig direkt in i databasen. Den funktionen är igentäppt på PHPBB3
Saab 340,2000,BAe 146,RJ & ATP