
Ett år tillbaka i tiden: På våren 1939 befann sig i omgångar en svensk kontrollgrupp i Rostock för prövning och hemflygning av beställda Heinkel He 115:or. Chefen och samtidigt provflygaren av Heinkel-planen var Otto Enderlein. Understödd av bl.a. flygingenjören J Ä R R E S T E D T och cilvilingenjörerna B E N G T S S O N, G U S S I N G och B E R G. Efter att ha gått igenom det nödvändiga tyska papperskriget fick Bengt Järrestedt också tillstånd att besöka BMW-Werke i München, tillsammans med montören B J Ö R K och verkmästaren H U L T M A N N.
Björk, Järrestedt, Hultmann, Schinabeck, Eder - sorry igen för frånvarande kvalitet...
Kuriosum: BMW bad de Heinkel-ansvariga att inte glömma att ge med Järrestedt fyra stycken fyrfärgspennor

Senare på våren, i maj, kom också Flygdirektören själv, Nils S Ö D E R B E R G på besök till München - efter en längre skriftväxel mellan de olika verken och RLM...
...och för det besöket tackade han artigt - som det hör sig...
(adresserat till Herrn Direktor I. Starke, BMW, München.)
För övrigt, i februari 1939 var ytterligare en svensk i München, en ingenjör af G E I J E R S T A M - också från CVV, Västerås? Han ses svagt på en bild med en grupp holländare.
Hans K