Den 9:e december i år är det 20 år sedan JAS 39 Gripen flög för första gången.
Är det något som SFF, FV eller Gripen International kommer att uppmärksamma på något särskilt sätt?
Gripen 20 år i år
Moderator: Sven-Erik Jönsson
- Emil Lindberg
- Sten Johnson
- Kontakt:
Då kan man konstatera att det i februari är 20 år sedan en viss herre på SAAB:s film och videoavdelning skrek "dj..ar"
så att hela svenska folket hörde det och undertecknad gick en hel natt på SAAB fältet och plockade "bits and pieces" från 39-1.
Inte undra på att man börjar känna sig gammal .
så att hela svenska folket hörde det och undertecknad gick en hel natt på SAAB fältet och plockade "bits and pieces" från 39-1.
Inte undra på att man börjar känna sig gammal .
Hälsningar
//EK
//EK
- Mats Averkvist
- Kontakt:
Re: Gripen 20 år i år
Jag tycker nog att det känns bättre att vänta fem år till med firandet...Emil Lindberg skrev:Den 9:e december i år är det 20 år sedan JAS 39 Gripen flög för första gången.
Är det något som SFF, FV eller Gripen International kommer att uppmärksamma på något särskilt sätt?
Re: Gripen 20 år i år
Mats Averkvist skrev: Jag tycker nog att det känns bättre att vänta fem år till med firandet...
För att...? En motivering hade ju vart trevligt. :)
Själv tycker jag absolut ett 20-årsjubileum borde uppmärksammas! 20 år efter premiärflygningen
har vi fortfarande ett av världens bästa, inhemskt tillverkade, stridsflygplan, inte alla länder som
kan stoltsera med det!