MVH Hans
Är detta en styrspak till jaktplan eller?
Moderator: Sven-Erik Jönsson
Är detta en styrspak till jaktplan eller?
MVH Hans
- Bilagor
-
-
Re: Är detta en styrspak till jaktplan eller?
Hej
du har köpt en Radarspak till en Draken , se bild här https://leehamnews.com/2016/07/22/bjorn ... imulators/
om du söker "cockpit Draken " på nätet så får du fram flera bilder , även Viggen hade en spak som är mycket lik denna !!
vill du sälja/ha pengarna tillbaka så kan jag (troligen flera ! ) vara intresserade av att köpa den
du har köpt en Radarspak till en Draken , se bild här https://leehamnews.com/2016/07/22/bjorn ... imulators/
om du söker "cockpit Draken " på nätet så får du fram flera bilder , även Viggen hade en spak som är mycket lik denna !!
vill du sälja/ha pengarna tillbaka så kan jag (troligen flera ! ) vara intresserade av att köpa den
Re: Är detta en styrspak till jaktplan eller?
Tack så mycket för snabbt hjälp med klargörandet! Jag ska hämta den imorgon och återkommer troligen på forumet med en försäljning om den trots allt inte blir present till piloten.
MVH Hans
MVH Hans
Re: Är detta en styrspak eller? – det är tanken som räknas!
En liten fundering apropå den aktuella spaken. Var din tanke att du ville ha en spak från en speciell flygplanstyp som du vet att din 80-årige vän har flugit? Eller vill du enbart ha en flygplansdetalj mera i allmänhet? I det senare fallet tror jag att din jubilar skulle uppskatta din gest och gilla spaken alldeles oavsett om det är en styrspak eller en radardito. Det är ju tanken bakom presenten som räknas menar jag!Factory skrev:Tack så mycket för snabbt hjälp med klargörandet! Jag ska hämta den imorgon och återkommer troligen på forumet med en försäljning om den trots allt inte blir present till piloten.
MVH Hans
PS. För en flygintresserad amatör men teknisk novisen vid spisen vore en förklaring till vad man gör med en 'radarspak'' välkommen? Jag trodde i min enfald att flygplansradarn fungerade autonomt och scannade av allt framför planet!