Här finns ännu en sidvindslandning som också tjänstgör som 18 sekunders hållfasthetsprov. Tydligen ett välkonstruerat - och rätt underhållet - ställ.
[url]http://www.youtube.com/watch?v=s5prz1Ae5QM[/url]
Seve
Fler "blåsiga" landningar
Moderator: Sven-Erik Jönsson
-
- Inlägg: 105
- Blev medlem: 08 mar 2008, 00:20
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
- Bengt Bergholm
- Inlägg: 170
- Blev medlem: 23 feb 2008, 09:47
- Ort: Linköping
- Kontakt:
Detta är ju en klassiker också...
http://www.youtube.com/watch?v=Rb0mh9lCuQk
Vore trevligt om det gick att embedda youtube-videor direkt i inläggen? Lösbart? :)
http://www.youtube.com/watch?v=Rb0mh9lCuQk
Kod: Markera allt
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Rb0mh9lCuQk"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Rb0mh9lCuQk" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
- Stig Kjellman
- Inlägg: 37
- Blev medlem: 23 feb 2008, 09:02
- Ort: Landskrona
Man kan ju, som flygpassageraree utan flygarerfarenhetet, undra om inte dagens flygplatser äe underdimensionerade.
Flygplatsen i Hamburg har 2 banor ungefär 90 grader från varandra. Arlanda också.
Landvetter och Sturup endast en bana.
Med hänsyn till nuvarande stormar och oväder, så kunde man tänka sig en flygplats i stil med gamla Bromma eller värre. 18 banor, med 10 graders mellanrum, skulle alltid ge motvindslandningar. Eller en cirkelrund bana med 3 kilometers diameter.
Flygplatsen i Hamburg har 2 banor ungefär 90 grader från varandra. Arlanda också.
Landvetter och Sturup endast en bana.
Med hänsyn till nuvarande stormar och oväder, så kunde man tänka sig en flygplats i stil med gamla Bromma eller värre. 18 banor, med 10 graders mellanrum, skulle alltid ge motvindslandningar. Eller en cirkelrund bana med 3 kilometers diameter.