Sprängskiss Draken
Moderator: Sven-Erik Jönsson
-
Sprängskiss Draken
Hej!
Jag undrar om det finns sprängskisser eller mer noggranna ritningar över Draken? Främst A versionen men även senare är intressant också.
Hälsningar, Johan Kjellin
Jag undrar om det finns sprängskisser eller mer noggranna ritningar över Draken? Främst A versionen men även senare är intressant också.
Hälsningar, Johan Kjellin
- Mats Averkvist
- Kontakt:
Re: Sprängskiss Draken
Sprängskisser har jag aldrig sett, däremot uppskurna skisser av samtliga varianter. Saab hade tidigare på sin hemsida, men nu hittar jag dem inte.
Typ sådana här:
Typ sådana här:
-
Tjenare Johan !
är det hela planet du söker på eller bara nåt parti ?
brukar vara bra bilder i reservdelsboken ,tror jag har den till A versionen !?
Mvh Klas
är det hela planet du söker på eller bara nåt parti ?
brukar vara bra bilder i reservdelsboken ,tror jag har den till A versionen !?
Mvh Klas
-
Tack Mats, en sån över A version vore super men det kanske inte skiljer så mycket i strukturen mellan versionerna? Kammade också noll på Saabs hemsida.
Klas>> Det är över främre halvan jag behöver just nu. Drog ett mail till dig tidigare ang. en stjärnmotor, kan du skicka kopior där? Tack!
[ Post made via iPhone ]
Klas>> Det är över främre halvan jag behöver just nu. Drog ett mail till dig tidigare ang. en stjärnmotor, kan du skicka kopior där? Tack!
[ Post made via iPhone ]
-
Har PM:t dig Johan Kjellin.
-
Hej johan
hade inte reservdelsboken ,däremot tekniska beskrivningen ,urval av bilder ur den här , gissar på du funderar på bygga en cockpit ,? då behöver du mått ? tror inte det lätt går att hitta ,enklast mäta på ett plan (du är välkommen ! ) Stjärnmotor ! ja det är intressant ! vet jag sett det från dej ! ,inte varit hemma och hunnit svara dig ,hittar det inte nu heller ???!! om du sände genom satans FB ... så funkar det inte !borta !!
mail gäller klas.andersson198@hotmail.com....!
[a skanna0003.jpg[/attachment]
hade inte reservdelsboken ,däremot tekniska beskrivningen ,urval av bilder ur den här , gissar på du funderar på bygga en cockpit ,? då behöver du mått ? tror inte det lätt går att hitta ,enklast mäta på ett plan (du är välkommen ! ) Stjärnmotor ! ja det är intressant ! vet jag sett det från dej ! ,inte varit hemma och hunnit svara dig ,hittar det inte nu heller ???!! om du sände genom satans FB ... så funkar det inte !borta !!
mail gäller klas.andersson198@hotmail.com....!
[a skanna0003.jpg[/attachment]
-
Tack Klas! De där bilderna kommer till stor användning! Återkommer på mail ang. motorn.
[ Post made via iPhone ]
[ Post made via iPhone ]
-
ok ,finns många detaljbilder liknande dessa på olika sektioner av framkroppen