Länkar öppnas i ...

Frågor om datoranvändning och forumtekniska frågor, som inte har med flyghistoria att göra.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Christer Engdahl

Länkar öppnas i ...

Inlägg av Christer Engdahl »

Länkar öppnas i detta forum (på mina datorer, vet inte om det är samma för alla) i befintligt fönster. Vore det möjligt att få länken att öppnas i nytt fönster? Jag vet inte vad andra tycker men jag tycker att det vore bättre!
Användarens profilbild
Lars Sundin

Re: Länkar öppnas i ...

Inlägg av Lars Sundin »

Min dator/standardprogramvara medger att med ett högerklick öppnas länken i ett annat fönster eller t o m i anonymt fönster.

Men hur var det, en gång fanns det väl musar med bara en klicktangent? Eller ingen alls t o m kanske.
Christer Engdahl

Inlägg av Christer Engdahl »

Jodå, jag kan högerklicka och välja "öppna länk i ny flik" men ofta går det för snabbt. Då bara klickar jag och backar inte tillbaka utan stänger fönstret. Då får jag "börja från början"!
Användarens profilbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin

Inlägg av Sven-Erik Jönsson »

Jag vill också att en länk skall öppnas i nytt fönster. För länge sedan fungerade det, men i samband med en uppdatering av forumet försvann funktionen. Jag har länge sökt i inställningar för att ändra, men det finns inget. Men jag skall se om det går att få någon hjälp via phpBB forum. Hoppas kunna lösa det.
Skriv svar

Återgå till "Data- och forumfrågor"