Flyginstrument , Info Sökes?

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Klas Andersson

Flyginstrument , Info Sökes?

Inlägg av Klas Andersson »

Hej !

(Ja provar väl lägga in det här igen då .....senaste dagarnas breakdown spär bara på min uppfattning om att Datorer är Djävulens påfund ! mao, Bill Gates !? må han brinna i Helvetet ! )

Jag söker tipps om var instrumenten på bifogade länk kan vara till för plan-Helikoptrar ?

http://good-times.webshots.com/album/56 ... good-times

är det någon som är intresserad av något så kan jag gärna byta mot allt tänkbart till J29, eller cockpit prylar till J35 ,
eller förslag ?
kommer nog att lägga ut en del på Tradera framöver
Mvh Klas
Senast redigerad av Klas Andersson den 05 feb 2009, 17:45, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
curtll
Kontakt:

Re: Flyginstrument , Info Sökes?

Inlägg av curtll »

Hej Klas.
Ett tips: kontakta Pelle Lundberg på Vännäs motormuseum och/eller Pelle Björkqvist på Jämtlands Flyg-och Lottamuseum. Dom brukar veta det mesta.
Curt
Klas Andersson

Inlägg av Klas Andersson »

(OJ !! verkar gå att svara ochså !!)

Hej !
Jag har mycket täta kontakter med Hr Lundberg! så han har redan sett bilderna !
Pelle Björkqvist tror jag läser Forumet ofta ?
Frågan är bara om han hinner innan näsra krasch ! (skulle varit en smilie här !!)
Användarens profilbild
Fredric Lagerquist
Moderator

Inlägg av Fredric Lagerquist »

Klas,

Alltså, det är så rasande mycket där, på din webskott-sjat, så jag skulle vilja föreslå att det plockar in de intressantaste med bild och frågar här på forumet direkt.

Dels tror jag att du skulle i och med det få mer direkta svar, dels så vitaliserar det forumet. Börja gärna dina trådar med t ex en rubrik i stil med Klas instrument:

...bara ett förslag
Erik Johansson

Inlägg av Erik Johansson »

Hej Klas,

I am quite sure that the first three pictures show components used by helicopters with external sling capability. Brion Leroux do manufacture this kind of components and I have found work shops in Canada with capability on these components with very similar part numbers.

F0213 is the CAGE number for Brion Leroux.

Hope this helps.
Användarens profilbild
Per Björkqvist

Inlägg av Per Björkqvist »

Jag har inte varit inne på sista tiden pga forumstrul och annat.
Men instrument är jag inte så vass på...känner igen några men de sitter ju i flera typer oftast.
Skriv svar

Återgå till "Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del"