SE-MNN
Piper PA-31 Navajo
C/n 31-632
YoM 1970/Lock Haven, PA, USA
Ex N6731L>G-AXYA>OY-FRE>LN-FTN[2]
20240201 Reg Swedair Management AB, Jönköping, Op: Prokitor AB, Jönköping
Source: TS online registret
SE-MNN Piper PA-31 Navajo
Moderator: Sven-Erik Jönsson
-
Re: SE-MNN Piper PA-31 Navajo
LN-FTN på Bromma 2015-02-22.
- Fredric Lagerquist
- Moderator
SE-MNN i Jönköping den 7 mars 2024. Bild: Nils Kornstrand.
Levererad Tromsø - Bodø - Trondheim 240103 - Jönköping 240104. Första flygningen på svenskt register 240307.
Hej
Jag undrar om någon här har en idé om varför SE-MNN terroriserar oss som bor i Stockholm nattetid ibland? Vissa kvällar får vi den obehagliga överraskningen att planet kommer hit och flyger fram och tillbaka - timme efter timme i sträck! Och på låg höjd (se bilder).
Min enda egna gissning är någon form av fotografering. Men varför? Det är mörkt ute. Och dessutom upprepas förfarandet ofta.
Jag undrar om någon här har en idé om varför SE-MNN terroriserar oss som bor i Stockholm nattetid ibland? Vissa kvällar får vi den obehagliga överraskningen att planet kommer hit och flyger fram och tillbaka - timme efter timme i sträck! Och på låg höjd (se bilder).
Min enda egna gissning är någon form av fotografering. Men varför? Det är mörkt ute. Och dessutom upprepas förfarandet ofta.
- Bilagor
-
-
- Sven-Erik Jönsson
- Site Admin
De utför något jobb, skulle tro de kartlägger var det finns värmeförluster från fjärrvärmenätet. Med den utrustning (IR-kamera) som används blir resultatet säkert bättre än om de filmat på dagen.