SE-RBK
Cessna 550 Citation II
c/n: 550-0315
Tillverkad år 1981
Fd N6889Z > N90JD > N618DB > N59GU (Bison Air Corp, Hope Hull, Al., USA, noterad på Bromma 2000-09-18.
Eo 2001-01-17 Reserverat av Bromma Air Maintenance AB, Bromma
Registrerad 2002-02-21 Bison Air AB, Stockholm
2003-07-14 Clyde Air AB, Väderstad (opererad av Waltair AB, Norrköping)
Avreg 2011-06-07 exporterad till USA, blev blev (LN-AWF) > N833JP
SE-RBK, Cessna 550 Citation II
Moderator: Sven-Erik Jönsson
- Sven-Erik Jönsson
- Site Admin
- Inlägg: 10026
- Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
- Ort: Haverdal, Halmstad
-
- Inlägg: 1090
- Blev medlem: 21 jun 2018, 17:30
Re: SE-RBK, Cessna 550 Citation II
SE-RBK på Bromma i Mars 2002.
Senast redigerad av AndersNilsson den 03 mar 2025, 19:16, redigerad totalt 1 gång.
-
- Inlägg: 4409
- Blev medlem: 01 mar 2008, 15:47
SE-RBK Cessna 550 Citation II
Ett förtydligande av historiken högst ovan behövs för att förtydliga när och vem ägarna och innehavarna har varit.
WaltAir Europe AB, Norrköping infördes i registret officiellt som innehavare 20040422 trots att den opererades av bolaget sedan sommer 2003.
Quicknet Air Operations AB, Västerås infördes registret som innehavare 20100226 tom 20110202.
SE-RBK var utan innehavare från och med 20110203 fram till avregistrering 20110607.
LN-AWF[1] tilldelades Airwing AS, Gardermoen, Norge 20090909 (och blev påtejpat!) innan export till USA. Kärran returnerades därefter 20100408 OSL-BMA som SE-RBK utan att bli registrerat LN-AWF som annullerades sen. Inregistrering av N833JP skedde 20110616. Darför ser påföljande reqsekvensen annorlunda ut och är enligt min bedömning:
SE-RBK>(LN-AWF[1])>SE-RBK>N833JP
Source credits: LFV Centralarkivet, FAA N Number Inquiry, Kay Hagby & TS online registret
WaltAir Europe AB, Norrköping infördes i registret officiellt som innehavare 20040422 trots att den opererades av bolaget sedan sommer 2003.
Quicknet Air Operations AB, Västerås infördes registret som innehavare 20100226 tom 20110202.
SE-RBK var utan innehavare från och med 20110203 fram till avregistrering 20110607.
LN-AWF[1] tilldelades Airwing AS, Gardermoen, Norge 20090909 (och blev påtejpat!) innan export till USA. Kärran returnerades därefter 20100408 OSL-BMA som SE-RBK utan att bli registrerat LN-AWF som annullerades sen. Inregistrering av N833JP skedde 20110616. Darför ser påföljande reqsekvensen annorlunda ut och är enligt min bedömning:
SE-RBK>(LN-AWF[1])>SE-RBK>N833JP
Source credits: LFV Centralarkivet, FAA N Number Inquiry, Kay Hagby & TS online registret